Celé dopoledne na Grimmauldově náměstí bylo pro dospělé podivuhodně tiché. Všechny děti byly zavřené na třetím patře ve Fredově a Georgeově ložnici a diskutovaly o Bellatrix Lestrangeové, prstenu a mudlovských obětích.
Harry se snažil omluvit za to, že netušíc Lupinovi půjčil svůj neviditelný plášť, aby ji mohli špehovat a Hailey ho ihned ujistila, že omluv není třeba. Nakonec jí to přeci jen zachránilo život.
Hermiona četla denního věštce už snad i odzadu.
Útěk vězňů z Azkabanu dostal přední stranu. Doteď Hailey doufala že Bellatrix, byla jedinou, které se podařilo uprchnout. Zděsila se, když Ron koukal přes Hermionino rameno a oznámil jim, že se uprchnout podařilo desíti vězňům, kteří byli považování za jedny z nejnebezpečnějších následovatelů lorda Voldemorta.„Popletal se k útěku vyjádřil!" Hermioniny oči rychle kmitaly po řádcích a každou vteřinou se tvářila naštvaněji „Poslouchejte! ‚Můžeme oficiálně potvrdit, že bohužel nastala stejná situace jako před dvěma lety kdy z Azkabanu uprchl notorický vrah Sirius Black.' Informoval kouzelnickou komunitu ministr kouzel Popletal včera v noci ‚Vězni museli uprchnout dnes večer mezi osmou a devátou hodinou. Akce takovýchto rozměrů jednoznačně měla pomoc zvenčí a nepochybujeme o tom, že byla zosnována nikým jiným než Blackem, kterému se podařilo z Azkabanu utéci jako prvnímu v historii.
Jednou z uprchlých je také vězeňkyně Bellatrix Lestrangeová – sestřenice Siriuse Blacka což nás opět vede k přesvědčení, že Black vězňům pomohl dnes utéci. Očekáváme, že se vězňové budou nyní shlukovat v jeho společnosti a apeluji na všechny, aby byli v těchto nepříznivých časech bdělí a opatrní. Ministerstvo na této záležitosti dál pracuje ze všech sil, pokud má kdokoliv informace o lokaci nebezpečných uprchlých vězňů prosím, aby se s nimi obrátil na Ministerstvo kouzel a nesnažil se sám zasáhnout.' Tsch! To se dalo čekat, že všechno hodí na Siriuse. Je to to nejlehčí co může udělat." Ušklíbla se hořce Hermiona.Hailey nebyla vůbec překvapená. Stejně jako Brumbál značně pochybovala o tom, že by Popletal konečně přiznal svou chybu a aspoň zvážil, že opět čelí Voldemortovi.
„Dej to sem!" George Hermioně noviny vytrhl z rukou, rychle přejel po článku a znova otočil na titulní stranu hlásající 'HROMADNÝ ÚTĚK Z AZKABANU: MINISTERSTVO SE OBÁVÁ, ŽE BLACK JE ORGANIZÁTOREM BÝVALÝCH SMRTIJEDŮ'
Titulní stranu pokrývaly vězeňské fotky uprchlíků spolu se zločiny které je do Azkabanu dostaly „Ignacius Travers, Bellatrix Lestrangeová, Rodolphus Lestrange, Rabastan Lestrange – kolik těch Lestrangeů je do hajzlu?" George se mračil a rychle přešel na další řadu „Buford Mulciber II., Augustus Rookwood – co jsou tyhle zatracený jména – TADY!" vykřikl najednou a položil noviny na postel a všichni semkli hlavy k sobě do kruhu, aby viděli, na co George ukazuje.
Ve vězeňské fotografii posměšně pomrkával muž s protáhlým bledým obličejem a neupraveným strništěm.
„Antonín Dolohov." Přečetla Ginny nahlas „Odsouzen za brutální vraždu Gideona a Fabiána Prewettových."
Hailey příjmení Prewett pošimralo hluboko v paměti a podle výrazu Weasleyových by ho měla znát.
„To byli mamčini bratři." Vydechl Fred a spolu se sourozenci zůstal zkameněle hledět na portrét muže.
Harry s Hailey si vyměnili pohledy.
„Rodokmen." Kuňkl Harry „Sirius."
Hailey opatrně přikývla. Uvědomila si, že se Sirius zmiňoval o nějaké jeho příbuzné, která se přivdala do rodiny Prewettových – rodiny paní Weasleyové.
ČTEŠ
Still standing - HP AU
FanficGeorge už vyskakoval na nohy a chystal svou hůlku, ale než zmizeli z kupé, všimli si, že Hailey jen sedí na sedačce jako hromádka neštěstí. „No tak..." řekl Fred „Nemůže to být tři na dva." „Jeden za všechny..." načal George s povzbudivým úsměvem...