Medya: Ahmet Kaya-Kendine iyi bak.
Keyifli okumalar
🌸
Sevmek mi? Sevilmek mi? İnsan bencil bir varlıktır. Seçim yapamaz genelde. Ikisini de ister, azla yetinmez. Oysa bir yerden sonra yetinmek gerekir. Aza tahammül, çoğa şükür gerekir. Ben daha bencildim oysa. Hayatım boyunca sevmek değil, sevilmek istedim.
Hep bizden üstün insanlara kayar nefsimiz. Onlar gibi olmak isteriz. Oysa hiç yüzümüzü toprağa çevirmeyiz. Bak ve gör! Senden daha aciz, daha muhtaç, daha kötüleri de var. Yetinmeyi bil! Nefsini terbiye et!
Ben Aybüke. Insanların dilinde kabaca dilsiz, kibarca engelli bir genç kız. Sesimi hiç tanımadım. Kendimi bildim bileli sessizlik en iyi arkadaşım oldu. Belki de en kötü... Ne kadar kötü olduğunu bilsem de bu halimden nefret ediyorum. Pejmürde halimden, kendimi savunamayacak kadar güçsüz halimden nefret ediyorum. Okulda benimle dalga gecenlerden nefret ediyorum. Bana acıyarak bakanlardan, kötü bir hastalık taşıyormuşum gibi bana tiksintiyle bakanlardan, duyguları önemsemeyenlerden, kısaca ey ahir zaman gençliği hepinizden tiksiniyorum.
Ben yine odamda, tavanla bakışırken gelen bildirim sesiyle yerimden sıçradım. Abartılı bir şekilde heyecanlanmıştım. Telefonu aldım, mesaj bölümüne girdim. Gördüğüm şeyle omuzlarım düştü. Reklam mesajlarından başka bana kim mesaj atar ki!
"O da vazgeçti işte. İki gün bile bana tahammül edemedi."
Bir hafta olmuştu mesaj atmayalı. Ondan başka kimse bana mesaj atmadığı için merak etmiştim. Yine ruhsuz, ölü gibi yatmaya devam ettim.
Okul olmadığı zamanlar pek dışarı çıkmazdım. Kendimce insanların bakışlarından kaçıyorum. Tekrar bir bildirim sesi geldi. Ama bu sefer bakmadım. O olmadığına emindim. Bir süre beklerim. Ama art arda iki bildirim sesi daha gelince bakmak istedim. Tefona bakınca onun mesaj attığını gördüm. Aklım titreyerek attığı mesaja baktım.
Bilinmeyen numara: Sessiz kız?
Bilinmeyen numara: Kızgın mısın bana? Bu yüzden mı cevap vermiyorsun?
Bilinmeyen numara: Özür dilerim. Bu seni üzmüş olmalı.
Aybüke: Neden beni üzsün. Seni tanımıyorum. Beni yalnızca sevdiklerim üzebilir.
Bilinmeyen numara: Çok kırılmışsın.
Aybüke: Attığım mesajı okumadın galiba. Öyle birsey yok.
Bilinmeyen numara:Aybüke benim ay parçam. Ayın parlaklığını yanında söndüren... Işığıyla beni mest eden... Temiz ve berrak... Saf ve duru... Seni anlatmaya bildiğim kelimeler yetmiyor görüyor musun?
Aybüke: Böyle şeyler söyleme. Kendimi kötü hissediyorum. Bu yaptığımız çok yanlış, çok günah. Bunun altından kalkamayız.
Bilinmeyen numara: Bugüne kadar işlediğim en güzel günahımsın. Hiçbir günah bu kadar çekmemişti beni kendine. Hiçbir günahı bu kadar istememiştim. Hakkım olmamasına rağmen.
Aybüke: Böyle şeyler söyleme lütfen.
Bilinmeyen numara: Şu an yanımda olmanı ne çok isterdim bir bilsen. Karşımda durup masum gözlerinle bana bakmanı... sonra yanakların kızarıp bakışlarını kaçırmanı.
Aybüke: Sus lütfen. Mesajlarına cevap vermem yoksa.
Bilinmeyen numara: Nasip denen çok güzel bir kelime var bilir mısın? Olur da nasibimiz birse böyle şeyler hep duyacaksin benden. Kendini alıştır ay parçası.
Bilinmeyen numara: Şimdi gitmem gerekiyor. Kendime iyi bak olur mu?
Aybüke: Nasıl?
Bilinmeyen numara: Ben ben değilim. Ben sen olmuşum. Gönlüm yüreğim avuçlarında, ona iyi bakmakta senin elinde, alıp çöpe atmakta. Ama sen yine de iyi bak...
🌸
Bölüm nasıldı?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Dili
SpiritüelBilinmeyen numara: Bir menekşe kokusunda seni aramak var ya bu hep böyle, böyle biter mi? Aybüke: Çok güzel neden menekşe? Bilinmeyen numara: Menekşelerin kokusu yoktur. Ama şair öyle imkansızı sevmiş ki aşkının, sevdasının imkansızlığını menekşe çi...