002 ; her intention

50 12 25
                                    

hi ♥ ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

hi ♥ ?

Rah kini kembali bersama jodoh- k tibah

Enjoy yourself.

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

"No one cares. They are just pretending."

Sudah masuk sebulan perkahwinan Jimin dan Helena. Akhirnya mereka bersatu juga setelah lama kejadian itu berlaku. Helena buntu apabila dia dapat tahu yang bakal suaminya itu ialah namchin [ boyfriend ] Eunji. Benda sudah pun jadi...

Tapi apakan daya kahwin dalam keadaan tidak rela juga tidak membawa kepada sebarang kebahagian. Selalu nya begitu lah...

Helena sudah pun bergelar isteri yang sah kepada Park Jimin. Gadis itu tidak mengenali Jimin dan juga tiada rasa hendak ambil tahu. Jikalau namja [ lelaki ] itu tidak berada di rumah itu, sudah pasti semua ini tidak akan berlaku dan kebahagian sudah di kecapi oleh diri masing-masing.

Tuhan lagi mengetahui dan mereka hanya mematuhi.

Jimin acap kali balik lewat malam dalam keadaan yang mabuk dan nama Kang Eunji sentiasa di tutur kan. Kerap kali Helena mendengar rintihan jimin,

"Kang Eunji sepatut nya kau yang jadi Park Eunji sayang ...dan bukan dia.."

Boleh di katakan setiap malam dia mendengar suara rintihan Jimin menembusi dinding yang memisah kan bilik Jimin dan bilik nya. Kahwin pun tidak rela, apatah lagi sebilik. Walaupun gadis itu menjadi isteri dengan tidak rela dia tetap membuat kerja nya seperti seorang isteri. Dia dah buat kerja itu pun dah kira bagus.

Hal Jimin biar lah dia urus kan sendiri. Kira bagus dah dia tolong siap kan baju tolong masak semua lah. Jimin nak makan atau tidak, itu bukan lah hal nya. Helena seperti hidup sendiri, tanpa suami. Walaupun dia dan Jimin tiada sebarang hubungan yang datang nya dari hati, Helena tetap kena menjaga pergaulan nya dengan lelaki.

Nama baik suami nya perlu di jaga. Bukan untuk namja itu bahkan lebih kepada si ibu mertua yang melayan nya dengan sungguh baik. Jikalau bukan di sebab kan orang tua itu, mungkin Helena sudah berbahagia bersama jantan lain.

Gadis itu benci akan kehidupan nya. Sudah lah tidak mencintai dan dicintai, dia juga tidak berpeluang untuk mencari cinta hati nya sendiri. Dengan ikatan yang terjalin ini, hubungan nya yang sebelum ini bebas kini tidak lagi.

Once Again • 박지민Where stories live. Discover now