━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━
"Roses are red, birds are flying, you're really good at lying."
•
•
•
[ Friday ; 3 June ] [ Bangtan House ]
Senyuman nipis Seokjin dihadiah kan kepada gadis itu setelah namja [ lelaki ] itu memeriksa kandungan satu bulan Helena.
Gadis itu mengusap perutnya beberapa kali sebelum berterima kasih kepada Seokjin. Senyumannya juga tidak lekang di bibir.
"Emm doktor, macam mana kandungan saya ?" Tanya Helena sambil memandang Seokjin lama.
"Tak payah lah panggil saya doktor. Kita bukan kat hospital." Seokjin tergelak kecil begitu juga dengan Helena.
"Panggil Seokjin je." Kata Seokjin dengan nada yang mendatar.
"Hurmm... Seokjin Oppa ?"
"Aishh oppa tu tak PERLU !!" Ujar Seokjin membuat kan Helena menahan tawanya.
"Ehh perlu lah ada oppa. Saya tak nak jadi biadap. Oppa kan dah tua~ ke nak saya panggil Ahjusshi ? Oppa dengan saya beza 10 tahun kot." Usik Helena mambuat kan Seokjin sedikit ternganga.
Pantang betul orang cakap dia tua. Muka World Wide Handsome kot ! Dari kecil sampai besar menjadi gilaan ramai. Walaupun umurnya hampir mencecah 30 tahun, raup wajahnya tampak kekal muda.
Itu lah dia Kim Seokjin, World Wide Handsome para ARMY sekalian.
"Hah iye lah. By the way, kandungan kau dalam kondisi yang baik cuma kekurangan zat. Badan kau lemah dan tak cukup vitamin."
Iris mata Helena memandang gerak-geri Seokjin yang sedang mengemas alatan check up yang digunakan tadi. Boleh pula namja [ lelaki ] itu pinjam peralatan hospital. Maklumlah, hospital milik keluarga kan..
Riak wajah Helena tampak sedih mengenangkan nasib bayi yang turut terjejas. Seokjin tersenyum nipis sebelum menyambung percakapannya.
"Please Helena, aku minta kau lupakan apa yang terjadi buat masa sekarang. Aku tahu susah, demi anak kau tolong.." Ujar Seokjin dengan nada separa merayu.
"Saya cuba." Kata Helena perlahan bersama segaris senyuman.
"Jaga pemakanan. Jangan skip waktu makan tau. Makan lah sekurang-kurang nya tiga suap. Sian baby tu lapar." Pesan Seokjin sambil melihat gadis yang sedang mengusap perutnya sendiri.
YOU ARE READING
Once Again • 박지민
Romance2020 I A Park Jimin Fanfiction "Kau menolak aku dengan seribu kebencian , Membiar ku bangun dengan sejuta ketabahan. Dengan langkah satu kehadapan , Aku raih kejayaan. Aku lah susuk tubuh yang pernah kau hilang." -HelenaKim Once again, just like bef...