026 ; i miss you

13 2 0
                                    

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

"Breath this is just a chapter not your whole story. "

[ Monday ; 12 June ] [ 6:00 PM ]

[ Helena POV ]

Hidupku tidak sama seperti apa yang aku bayangkan. Semuanya celaru membuatkan setiap detik aku bertukar pilu. Cerita aku tidak sebahagia yang diharapkan. Hanya topeng semata-mata.

Walaupun hidup aku sekarang bertemankan bangtan yang membawa cahaya baru dalam diri aku , namun semuanya tidak lengkap tanpa Park Jimin. Namja [ lelaki ] itu pernah membawa kebahagian kepada aku dan dia cinta pertamaku.

Tipu lah kalau aku cakap aku tak rindu.

Seminggu yang lalu itu kali terakhir kami bertemu. Sehingga sekarang aku masih tertanya ; adakah dia sudah berubah ? Aku mahu balik semula kepangkuannya namun sekarang bukanlah masa yang sesuai. Mungkin selepas berpantang nanti.

Kita jumpa tahun depan ye Jimin.

[ Flashback ]

[ Paris ]

"Sayang, sayang, sayang, sayang, sayang, sayang-" Panggil Jimin bertalu-talu sambil menggoncang seluruh tubuh isterinya yang baru sahaja menutup kedua belah kelopak matanya.

"Awak nak apa ??" Tanya Helena sambil mencebik. Baru ingat nak tidur tapi tergendala pula akibat gangguan makhluk yang bernama Jimin.

"Awal lagi lah. Jom cuddle sambil tengok Netflix...jomlah~" Pinta Jimin seraya membuat muka acah comel mintak kaki.

Helena bangun dari pembaringgannya lalu memandang Jimin dengan kepala yang dianggukan beberapa kali. Namja [ lelaki ] itu tersenyum sehingga menampakkan eye smile nya.

Jimin membetulkan posisinya dari baring sehingga lah namja [ lelaki ] itu duduk bersandar pada kepala katil.

Helena duduk di antara lengan suaminya seraya matanya tidak lekang memandang TV. Terukir segaris senyuman pada bibir namja [ lelaki ] itu.

"Kamchagiya ! [ Shocked expression ]" Teriak Jimin perlahan seraya mengalihkan pandangannya ke arah Helena.

Terkejut mereka dibuatnya saat cerita yang ditonton oleh mereka mengeluarkan babak seram secara tiba-tiba.

Once Again • 박지민Where stories live. Discover now