029 ; sure

11 3 1
                                    

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

"You don't meet people by accident. They're always a reason , a blessing or a lesson."

[ Tuesday ; 27 June ] [ 11:00 AM ]

Seperti hari-hari yang sebelum ini , fail kerja bertaburan di atas meja. Dari pagi lagi namja [ lelaki ] itu ke tempat kerja. Namun baru sekarang dia mempunyai masa untuk duduk berehat seketika.

Siapa lagi jikalau bukan Jimin. Dengan ketiadaan Sujin disisinya makin mengusutkan segala kerja yang ada. Keluhan berat lepaskan.

Sudah seminggu namun kelibat Sujin masih tidak dilihat. Hilang tanpa khabar berita. Penat namja [ lelaki ] itu meneliphone gadis itu. Apakan daya , hanya voice mail barangkali.

Dalam seminggu itu jugalah namja [ lelaki ] itu sibuk memanjang. Seperti 24 jam yang ada tidak cukup untuk dia berbuat apa-apa.

Baru sahaja Jimin hendak melelapkan matanya , telephone biliknya berbunyi. Namja [ lelaki ] itu mendengus kasar sebelum mengangkat panggilan itu.

"Min , datang bilik appa sekarang."

"Hmmm." Jawab Jimin dengan malas.

Kot kerjanya di betul kan sebelum membawa diri ke pejabat Tuan Park. Pintu bilik diketuk perlahan sebelum tombol pintu di pulas.

Tuan Park tersenyum nipis saat melihat anak lelakinya melangkah masuk. Tanpa arahan , namja [ lelaki ] itu melemparkan dirinya di atas ruangan rehat ayahnya.

Tuan Park , seorang lelaki yang terlalu berumur. Tidak pelik lah jikalau biliknya besar dan begitu selesa. Ruangan rehat juga sudah terlihat seperti bilik tidur buat yang melihat.

"HapPa hUjin ManAh apPa–" Gumam Jimin dengan mulut yang ditekup di atas bantal.

"Kamu cakap apa ??" Tanya Tuan Park bersama dahi yang berkerut.

Jimin mengangkat mukanya sebelum memandang Tuan Park dengan wajah yang sedikit kusam. Bibirnya dicebikkan seketika.

"Sujin mana ?" Ujar Jimin sebelum menekup mukanya kembali.

"Appa pecat dia."

Terkejut namja [ lelaki ] itu dibuatnya tatkala mendengarkan apa yang dikatakan oleh Tuan Park itu. Namun dirinya sudah tiada tenaga mahu bertanya dengan lebih lagi.

Once Again • 박지민Where stories live. Discover now