009 ; return

24 8 16
                                    

Semua sihat ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semua sihat ?


━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

"I hate flowers that fall petal by petal."

[ Friday ; 6 April ] [ 2:15 PM ]

"Siapa ajar kamu jadi biadap macam ni Jimin ?!"

       Muka Jimin terteleng ke arah tepi akibat tamparan padu yang di lepaskan oleh Puan Park. Wanita itu sepatut nya ada urusan penting yang perlu di laksanakan selepas keluar dengan Helena tetapi barang nya tertinggal pula di rumah.

       Nasib sahaja Puan Park datang pada waktu itu. Jikalau tidak, mungkin sahaja keadaan boleh menjadi lebih teruk. Rumah tangga yang tidak di jaga boleh hancur begitu sahaja.

       Bibir Jimin sedikit terjongket sebelum dia berdesis perlahan. Tangan nya naik memegang pipi yang masih lagi berbekas kesakitan nya.

       Helena sangat terkejut dengan situasi yang di alami nya sekarang ini. Iris mata nya bertembung dengan anak mata Jimin buat seketika. Gadis itu lebih rela jika diri nya yang di tampar. Helena mula rasa bersalah kerana dia telah membuat kan Puan Park menampar Jimin.

       Gadis itu berlari bersama air mata yang mengalir menuju ke bilik tidur mereka. Puan Park memerhati pemergian gadis itu sebelum pandangan nya beralih pada anak lelaki nya itu.

"Apa kamu ingat Helena tu macam Eunji ke ?! DIA TAK KIKIS DUIT EOMMA !"

"Dia punya lah tolak pemberian eomma tadi. Kalau boleh dia nak bayar balik kamu tahu ! Satu sen pun dia tak pernah minta dari kamu, Jimin. Apa yang buat kamu jadi buta ni sayang..." Terang Puan Park seraya memegang kedua belah pipi Jimin.

       Anak mata mereka bertembung lama seperti nya wanita itu mahu menyalur kan kefahaman kedalam otak Jimin.

"Sepanjang dia dengan eomma atau appa, sekali pun dia tak pernah cerita buruk pasal kamu walaupun eomma dengan appa tahu sebalik nya. Tapi kamu ?"

"Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu lah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

       Jimin menelan salivanya kelat. Namja [ lelaki ] itu menapak ke belakang tidak percaya akan diri sendiri. Anak matanya bergetar seperti tidak percaya. Rambut nya di kusutkan setelah Puan Park beredar dengan perasaan kecewa.

Once Again • 박지민Where stories live. Discover now