Baru ingat nak update esok- tapi sebab mv teaser dah keluar-
KTH in Dynamite ;"))
RIP ME
━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━
"Disappear from the front. Even terrible words. Don't hesitate , no matter how you look at me."
•
•
•
[ 6:30 AM ]
Katil yang sedikit bersepah itu di perbetul kan bagi nampak kemas. Sudut selimut itu di tarik sehingga tegang menampakkan lagi kekemasan bilik Helena itu. Selepas memastikan semua nya sudah sempurna Helena menuruni anak tangga dengan berhati-hati menuju ke arah dapur yang masih gelap.
Beberapa keping roti dan telur menjadi bahan masakan pada hari ini. Bukan susah mana pun hendak buat menu untuk keluarga. Tidak perlu menu yang berat atau yang mahal. Cukup menggunakan idea kreatif dan pelbagai kan bahan. Masukkan kasih sayang pun boleh.
Tiga biji telur di pecah kan ke dalam sebuah mangkuk yang bersaiz serdehana. Helena menggaul telur itu supaya sebati sambil otak nya ligat memikir kan bahan yang lain.
Helena memberhentikan perbuatan nya seketika lalu mengambil daun saderi dan di hiris nya halus. Daun itu di masuk kan ke dalam mangkuk tidak lupa juga menambah sedikit garam bagi menambah rasa.
Kuali leper di ambil pula lalu di letakkan di atas dapur sebelum api di hidup kan. Secalit mentega di letak kan di atas kuali bagi mengganti kan penggunaan minyak masak.
Sekeping roti di celup kan ke dalam acuan telur itu sebelum ia mendarat di atas kuali yang sudah mula panas. Roti itu diterbalik kan apabila sebelah bahagian nya sudah pun masak. Setelah itu, Helena mengulang semula bersama kepingan roti yang baharu.
Pinggan di susun dengan rapi begitu juga dengan air coffee buatan nya. Baju yang sedikit terangkat di tarik nya ke bawah. Mata nya menangkap bayangan kehadiran Jimin dari jauh.
Kaki nya mula melangkah perlahan menuju ke singki bagi membasuh segala peralatan yang sudah dia guna kan sebentar tadi. Namja [ lelaki ] langsung tidak dihirau nya.
Jimin makan dengan perlahan tanpa membuat sebarang bunyi. Tatapan mata nya tertatap pada pintu utama kemudian bertukar kepada Helena yang sedang menuang air Coffee ke dalam sebuah cawan.
Perilaku Helena pada ketika itu membuat kan Jimin bingung. Tidak pernah si gadis melayan nya, walau apa cara sekali pun hati nya tidak akan terusik.
YOU ARE READING
Once Again • 박지민
Romance2020 I A Park Jimin Fanfiction "Kau menolak aku dengan seribu kebencian , Membiar ku bangun dengan sejuta ketabahan. Dengan langkah satu kehadapan , Aku raih kejayaan. Aku lah susuk tubuh yang pernah kau hilang." -HelenaKim Once again, just like bef...