━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━
[ Thursday ; 5 April ] [ 3:39 PM ]
Ruangan pejabat yang sunyi hanya Tuan Park sahaja yang memecah kan kesunyian dan tiada siapa bearani bersuara.
Beberapa orang perkerja sedang berbaris dengan kepala yang tertunduk. Barisan pekerja itu ialah pekerja yang di pilih bagi menjalankan satu project. Project itu sendiri di kawal rapi oleh Jimin dan sepatut nya begitu lah.
"Takkan kerja senang macam ni pun tak boleh nak handle ?!" Tuan Park memandang kesemua pekerja itu silih berganti. Fail yang agak tebal itu dihempas dengan kuat membuat kan bahu mereka sedikit terhinjut.
"Susah sangat ke nak buat kerja hah ?!"
"T–tak..."
"Dan kamu. Tak reti dah nak handle project ? Handle 'benda lain' tu boleh pulak." Ujar Tuan Park sambil memandang Jimin atas bawah dengan pandangan menyampah.
Tuan Park menyuruh kesemua pekerja itu keluar dari bilik nya kecuali Jimin. Pandangan setajam helang di hadiah kan buat namja [ lelaki ] itu. Dia tidak tahu apa yang hendak di tutur kan. Sememang nya dia salah kerana tidak menghadiri mesyuarat terpenting pada tempoh hari. Hari di mana dia bersama dengan Eunji.
"Selama ini Appa perhati je kamu. Appa penat dah nak tolong cover kesalahan kamu. Kamu dah ada isteri dah pun Min." Tuan Park melepas kan keluhan berat. Kepala nya di geleng kan beberapa kali.
Riak muka Jimin tampak bersalah dengan kelakuan nya. Dia sedar selama ini dia lebih banyak meluang kan masa bersama Eunji berbanding dengan kerja. Sepatutnya sebagai anak, dia perlu meringankan kerja ibu bapa dan bukan nya menambahkan lagi kerja mereka !
Sejak Eunji hadir didalam hidup nya semuanya mula berubah. Jimin yang dahulu nya rapat dengan keluarga kini tidak lagi. Dia juga seorang yang workaholic pada suatu masa dahulu.
"Appa minta kamu focus mulai hari ini– ani... [ no... ] mulai detik ini. Ambil berat atas semua hal. Tinggal kan Eunji kamu tu she's not that important. That's all, Min dah boleh balik pejabat." Ujar Tuan Park tanpa memandang muka Jimin.
Jimin membongkok kan badan nya sedikit sebelum berjalan keluar dari bilik yang sudah pun terasa haba kepanasan nya. Tiada secalit pun senyuman di bibir namja [ lelaki ] itu. Tidak mampu untuk dia tersenyum pada ketika itu.
"Tunggu !"
Jimin memberhentikan langkah nya lalu menoleh semula ke arah Tuan Park yang sedang berjalan menuju ke arah nya. Kedua belah tangan Tuan Park naik memegang kedua belah bahu Jimin. Anak mata mereka bertembung buat beberapa saat.
YOU ARE READING
Once Again • 박지민
Romance2020 I A Park Jimin Fanfiction "Kau menolak aku dengan seribu kebencian , Membiar ku bangun dengan sejuta ketabahan. Dengan langkah satu kehadapan , Aku raih kejayaan. Aku lah susuk tubuh yang pernah kau hilang." -HelenaKim Once again, just like bef...