020 ; baby

9 4 0
                                    

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

"Actions always prove why words mean nothing."

[ Wednesday ; 1 June ] [ 10:00 PM ]

Kereta yang dipandu oleh Jungkook sudah pun berhenti sejak tiga minit tadi namun tiada pergerakkan langsung yang dilakukan oleh gadis itu. Jungkook hanya memerhati tidak tahu apa yang hendak dilakukan.

Kepalanya yang tidak gatal digaru sebelum bertindak membuka pintu kereta. Namja [ lelaki ] itu berjalan menuju ke arah Helena lalu membukakan pintu kereta buat gadis itu. Secalit senyuman pun tidak terbentuk pada bibir Helena.

Jungkook mempelawa gadis itu masuk ke dalam rumahnya. Namja [ lelaki ] itu tersenyum nipis sebelum menuju keluar kembali ke luar pantas menekan salah satu kenalannya.

trett

trettt

trett

Jungkook menunggu panggilan itu untuk diangkat dengan keadaan yang tidak berapa tenang. Resah dibuatnya tatkala tidak tahu apa yang hendak di lakukan dengan gadis yang dibawa pulang itu.

Namja [ lelaki ] itu berjalan mundar mandir sambil mulutnya berkumat kamit berbicara kan sesuatu. Panggilannya mati tidak berangkan namun Jungkook tidak berputus asa. Dia terus menerus membuat panggilan pada nombor yang sama sehingga lah panggilan nya diangkat.

[ 20 Minutes later ]

Setelah sekian lama Jungkook bertenggek di luar rumah akhirnya orang yang ditunggunya dari tadi sampai juga. Apa yang lebih mengejutkan lagi apabila terdapat dua buah kereta lagi yang mengekori. Sepantas kilat mereka turun dari kereta lalu meluru ke arah Jungkook yang masih lagi terkedip-kedip matanya.

"Woi budak ! Kau dah kenapa call aku banyak kali ?!"

"JAP ! Aku call Taehyung-hyung je. Asal korang balik serentak ??" Tanya Jungkook pelik sambil memandang mereka berempat.

"Ouh kitorang lepak sekali tadi." Ujar Taehyung bagi semua pihak sambil tersenyum lebar. Ternganga mulut Jungkook saat Taehyung berkata begitu.

"Dah lah tak ajak aku. Dasar lupa member-" Jungkook berdecit perlahan ayatnya dipotong oleh seseorang.

"Kau call Taehyung sebab apa ?" Tanya Hoseok sambil memegang bahu Jungkook.

Once Again • 박지민Where stories live. Discover now