━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━
"It's fake love when you realize what's lust."
•
•
•
[ Monday ; 23 February ]
[ Jimin POV ]
Suasana bilik yang sangat sejuk tidak menghalang Jimin dari terus membuat kerja dengan tekun. Dari tadi namja [ lelaki ] itu tidak berganjak dari tempat duduknya itu.
Akhirnya , bunyi ketukan pintu juga yang mendapat perhatian daripada Jimin. Pandangan nya yang dari tadi tertumpu pada helaian kertas segera bertukar ke arah terletak nya pintu.
"Masuk." Ujar Jimin perlahan.
"Kenapa , Taehyung ?"
"Saya nak ingat kan tuan yang meeting kita dengan company Kang dan MS Holdings lagi satu jam tiga puluh minit." Tutur Taehyung dengan jelas.
Jimin berdecit perlahan saat Taehyung bertutur secara formal dengan dirinya secara sengaja. Selama namja [ lelaki ] itu menjadi pembantu peribadi Jimin yang baharu , bukan main lepas sahaja apabila berbahasa.
"Tuan kenapa ? Ada masalah ke ?" Tanya Taehyung.
"Haah , kau lah masalah aku." Ujar Jimin seraya menutup kedua belah kelopak matanya lalu mengeluh panjang.
Taehyung hanya tergelak kecil sebelum melangkah merapati Jimin. Namja [ lelaki ] itu mengerutkan dahinya sedikit sebelum mengambil kertas yang bertaburan di atas meja Jimin.
"Kau tulis apa ni ?" Tanya Taehyung perlahan.
"Ucapan untuk meeting tu lah." Jawab Jimin sambil meletakkan pencil yang dipegang nya di sisi meja.
Taehyung mengangguk perlahan sebelum berlalu ke sofa berdekatan. Dilabuhkan punggung nya di situ sambil tersenyum petak ke arah Jimin.
"Bukan patutnya kau buat minggu lepas ke ?" Tanya Taehyung lagi.
"Aku tak ada idea. Kau pun bukan nak tolong aku."
"Kau tak minta tolong , memang lah aku tak tolong. Duduk sini , kita buat sama-sama."
Jimin hanya menggulingkan bebola matanya sambil berjalan ke arah sahabatnya itu bersama kertas dan juga sebatang pencil.
Namja [ lelaki ] itu hanya memerhati sahaja apa yang dilakukan oleh Taehyung. Tidak Jimin sangka bahawa sahabatnya ini berguna juga kadang kala.
"Kadang-kadang kau ni pandai juga..." Puji Jimin seraya merehatkan dirinya.
Namja [ lelaki ] itu hanya memerhati sahabat nya memerah otak mencari idea yang tidak pernah kering. Taehyung tersenyum sekilas apabila dirinya menerima pujian.
YOU ARE READING
Once Again • 박지민
Romance2020 I A Park Jimin Fanfiction "Kau menolak aku dengan seribu kebencian , Membiar ku bangun dengan sejuta ketabahan. Dengan langkah satu kehadapan , Aku raih kejayaan. Aku lah susuk tubuh yang pernah kau hilang." -HelenaKim Once again, just like bef...