014 ; hold me tight

22 4 1
                                    

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

"It's funny how you put so much time and love into someone and then you end up with nothing."

[ Seoul ] [ Monday ; 11 April ] [ 9:00 PM ]

Jimin melangkah masuk kedalam satu ruangan yang gelap di mana hanya adanya cahaya dari arah dapur. Nama Eunji diserunya perlahan sebanyak tiga kali.

Namja [ lelaki ] itu berdiri di tengah-tengah rumah tersebut sambil melilau mencari kelibat Eunji di dalam gelap. Secara tiba-tiba lampu di buka. Jimin memandang ke arah gadis itu lama tanpa secalit senyuman pun.

Gadis itu memeluk Jimin sekilas sebelum namja [ lelaki ] itu menolak gadis itu jauh dari dirinya. Jimin memandang Eunji lemah.

"I dah datang jenguk you. So, sekarang ni I nak balik semula ke sana." Ujar Jimin sedikit dingin.

"Tidur lah sini dengan I. Lepastu esok kita pergi shopping." Eunji memaut pada lengan sasa namja [ lelaki ] itu.

Jimin menarik tangannya kasar membuat kan Eunji berdecit kecil. Gadis itu menyilang kan tangannya di dada sebelum bebola matanya digulingkan ke atas.

"Esok I datang kita shopping OK ?" Jimin melepaskan satu keluhan berat.

Sungguh dia tidak sanggup mahu menyakiti hati Eunji kerana separuh daripada hatinya masih lagi terpaut pada gadis itu. Jimin tersenyum nipis ke arah Eunji sebelum melangkah pergi. Eunji sudah tersenyum menyeringai tatkala namja [ lelaki ] itu akur dan tunduk akan dirinya.

"Maybe I tukar fikiran." Ujar Jimin seraya memusingkan badan menghadap gadis itu.

Eunji tersenyum manis ke arah Jimin sebelum berjalan merapati badan namja [ lelaki ] itu perlahan. Senyumannya tak lekang di bibir tatkala memikir kan bahawa namja [ lelaki ] itu mengubah fikirannya supaya dia bermalam sahaja di situ dan meninggalkan si isteri.

"Let's break up."

Serta merta senyuman di bibirnya memudar. Gadis itu melangkah beberapa tapak ke belakang. Sangkaannya jauh meleset tidak menyangka bahawa namja [ lelaki ] itu akan meminta putus.

"No I tak nak."

Memang tidak lah dia mahu putus dengan namja [ lelaki ] itu. Jimin adalah sumber utama kewangan dia dan tidak mungkin dia akan melepaskan namja [ lelaki ] itu dengan mudah sekali.

Once Again • 박지민Where stories live. Discover now