004 ; ticket

29 9 4
                                    

Bismillah Assalammualaikum

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bismillah Assalammualaikum

━━━━━━━✦✗✦━━━━━━━━

"Real friends talk shit to your face, and say nice things behind your back."

[ Wednesday ; 28 March ] [ 8:45 AM ]

       Helena menunggu kehadiran suami nya dengan penuh kesabaran. Gadis itu bukan lah jenis yang suka mengambil masa yang lama ketika bersiap. Cukup lah hanya memakai pakaian yang sopan dan secalit lip balm.

       Gadis itu segera bangun dari duduk nya apabila terlihat figura Jimin sedang menuruni anak tangga sambil membetul kan jam di tangan. Walaupun namja [ lelaki ] itu hanya bersarung kan seluar tight dan T-shirt berlengan pendek berwarna oren, visual nya tetap tampan seperti selalu.

     Helena berjalan menuju ke arah Jimin senyuman nipis turut di ukir kan. Namja [lelaki ] itu sedikit pun tidak memperdulikan kehadiran Helena. Gadis itu terasa sakit di bahagian dalam dada nya namun hanya mampu di tahan sahaja.

      Suasana janggal di dalam kereta tatkala masing-masing tidak mahu bersuara. Helena menghembus nafas berat. Puas dia memikir kan cara bagi melembut kan hati Jimin yang susah mahu menerima kehadiran nya.

"Awak.."

"Diam. Aku tak nak dengar suara kau."

"Tapi saya nak tanya–"

"Kau memang tak faham bahasa ke ?" Ujar Jimin seraya menjeling Helena dari tepi. Sampai begitu sekali dia membenci gadis itu.

      Helena membuang pandangan nya ke luar tingkap. Bibir bawah nya dipagut perlahan menahan rasa mahu menolak Jimin keluar kereta.

      Walau bagaimana pun dia tetap perlu membuat Jimin mencintai dirinya. Perasaan nya tolak ketepi dulu sekarang ini Jimin yang utama. Semua ini gara-gara Eunji, jika dia tidak menyuruh Helena berbuat demikian pasti Helena tidak akan terjerat dalam perasaannya sendiri.

      Gadis itu pun satu, mengapa dia terlalu.. terlalu.. terlalu.. TERLALU mempercayai sahabat nya itu ?

      Dia tidak tahu bahawa semua ini bakal memakan diri nya juga satu hari nanti. Semua ini hanya lah sesuatu yang datang dan pergi.

      Kereta di berhenti kan betul-betul di hadapan rumah besar kediaman keluarga Park. Tidak mustahil bagi orang seperti mereka untuk mempunyai rumah yang besar begitu.

Once Again • 박지민Where stories live. Discover now