This chapter will be Mikael's POV. Ini yang Mia kata, mesti korang nak tahu apa perasaan Rayden terhadap Raina kan. Hshsh
Happy reading!
^^^^^•••^^^^^
Hari ini, aku bakal berlepas meninggalkan Malaysia.
Akan ku rindu semua tentang Malaysia. Lagi-lagi Raina Nabila.
Aku dah move on. Raina bukan Rina. Raina ialah kawan aku dan mungkin crush?
Aku masih tak tahu apa yang aku rasa sekarang. Kalau betul dia jodoh aku, aku kahwin juga dengan dia. Kalau tak, kami berkawan sahajalah.
Terbayang akan wajah Raina Nabila. Bulu mata yang lentik, ada masa pipinya merah, matanya membulat ketika marah. Keletah dia.
Mesti aku rindu semua tentang dia.
"Dah siap semua bang?" Tanya Ria Marina, adik perempuan aku. Terkejut aku dibuatnya.
" Huh? Dah. Mama papa semua dah siap?"
"Semua dah siap, tinggal abang je."
Aku mengangguk kepala. Aku meminta tolong Ria Marina untuk mengangkat beg-beg kecil aku.
Tiba sahaja di ruang tamu, aku lihat semua sudah siap.
Aku memasukkan barang-barang aku ke dalam kereta. Setelah selesai, aku terus melabuhkan punggung di tempat duduk belakang.
Semua telah masuk ke dalam kereta, papa terus menekan minyak untuk memulakan perjalanan ke KLIA.
"Nanti abang kat sana tinggal dengan Abang Rayyan, Kak Rian dengan Kak Riana lah kan?" Raykal, adik bongsu aku menyoal mama.
Abang Rayyan ni abang sulung aku. Dia sekarang telah belajar diperingkat PhD. Kakak Riana dan Kakak Rian pula dalam peringkat master. Sebelum korang silap sangka dengan kakak aku, mereka bukan kembar ya.
"Iya sayang. Rumah tu dekat dengan rumah atuk. Jadi, senanglah abang dengan kakak jaga atuk."
Masing-masing diam. Sedang ralit aku melihat luar, aku terdengar satu lagu. Aku menoleh ke kiri, Ria membuka lagu di YouTube.
Aku tak bisa menyedari
Bau cinta aku
Tentang kamu
Tak pernah ku hargaiSejak kejadian yang lepas, memang perasaan aku seolah-olah mati. Orang lain ada crush, aku tak ada. Tapi sejak Raina ada, aku terbayang itu Rina. Lama-lama aku seolah menganggap Raina ialah Rina. Aku bersalah dengan Raina.
Kini aku jatuh cinta pada pertemuan yang terindah
Telah membuat ku dekat padamuI called myself as bakal imam to Raina. Memang mula-mula hanya gurauan, lama-lama ia seperti menjerut aku. Seperti membuatkan aku ingin lebih dekat dengan Raina. How I started? The first time I saw her and I take her phone number.
Kini ku bisa menyedari
Erti cinta kamu
Tentang aku selalu kau hargaiAku tahu, Raina seolah mempunyai perasaan terhadap aku. Bukan tu je, Raina selalu ada ketika waktu susah dan senang. Buat hati aku gembira. Tolong aku membezakan antara Raina dan Rana.
YOU ARE READING
Married with crush || MALAY NOVEL
Romance[C O M P L E T E] Dikenali sebagai junior dan senior. Tempoh perkenalan dalam empat tahun, timbulnya satu perasaan tanpa disangka. Dia, Nur Raina Nabila seorang pelajar biasa dan seorang budak kawad tersuka tanpa sengaja dengan seniornya. Pelbagai...