Satu lagi assignment, aku bakal siap semua kerja yang lecturer aku bagi.
Yeay!
Aku bersandar di kerusi yang aku duduk. Pandangan aku menghala ke satu bingkai gambar.
Gambar si dia yang tersenyum kacak.
Alangkah indahnya jika dia berada di depan aku sekarang.
‘Raina, berhenti barangan please. Kau fikir usaha kau tunggu dia ni membuahkan hasil ke?’ Bad side aku seolah menghasut aku supaya berhenti berharap.
‘Tunggulah beberapa tahun sekalipun, kalau Allah dah kata Kun Fayakun, sesuatu akan terjadi juga. Mungkin kau dan dia akan bertemu. Mungkin dia sudah berkahwin dan mungkin juga dia telah kembali pada Maha Pencipta. Kita tak tahu Raina.. Kita cuma kena bersabar. InsyaAllah, akan tiba masanya kau memang akan bertemu dengan dia.’ Raina's good side telah muncul.
Nampak tak macam dalam cartoon tu. Ada demon and angel.
Tiba-tiba telefon aku menjerit. Aku mencapai dan melihat nama yang call aku waktu aku tengah berperang dengan diri sendiri.
Senior Adam
Lah, dia ni nak apa telefon aku malam-malam? Kacau je lah aku tengah bertukar pendapat dengan diri sendiri.
Sejak akhir-akhir ini, kerap sungguh Adam menelefon waktu malam.
FIKIR AKU GIRLFRIEND DIA KE NAK VC BAGAI?
Sabar wahai diri, sabar.
Aku mengangkat telefon yang masih belum berhenti berdering itu.
“Hello.”
“Hai Raina. Busy ke?”
Tarik... Hembus..
“Tadi buat assignment. Tinggal satu je lagi lepastu siap.”
“Jangan tidur lambat Raina... You should have a good rest.”
Aku mengeluh.
“Okay, thank you for taking care of me. Bye, selamat malam.”
Aku mematikan talian. Maaf Adam, aku tiada mood nak bervc-vc bagai.
Dah lah, daripada kau fikir pasal Adam baik kau siapkan kerja, Raina.
•••
“Raina!” Ya Allah ya Tuhan ku..
“Adam, boleh tak awak jangan jerit nama saya dekat tengah halaman? Malu lah semua orang tengok.”
“Maaflah, saya exited hari ni.”
Here we go again. Jangan potong mood dia, Raina.. Lelaki kadang bukan boleh jangka.
“Apa yang awak EXITED sangat?” Perkataan exited tu aku tekankan. Geram ni geram.
“My childhood friend nak balik dari overseas bulan depan.”
“Really? Boy or girl? Kalau lelaki saya nak ngorat.”
“Both. Kenapa nak ngorat kawan saya? Saya kan ada.”
Jangan. Jangan. Tolong jangan.
“Why not? Saya nak cari husband yang jauh-jauh.”
Adam diam.
YOU ARE READING
Married with crush || MALAY NOVEL
Romance[C O M P L E T E] Dikenali sebagai junior dan senior. Tempoh perkenalan dalam empat tahun, timbulnya satu perasaan tanpa disangka. Dia, Nur Raina Nabila seorang pelajar biasa dan seorang budak kawad tersuka tanpa sengaja dengan seniornya. Pelbagai...