SEQUEL LONELY ‹ boleh baca yang ni dulu.dekat story description ada tulis dilarang untuk copy paste semua story : THEgiant_bears
READY? GO!!!
WELCOME TO BLACK DEATH GAME
Continue or leave?
Khai terkedu. Sejak bila dia download game ni. Tangannya lincah menekan continue button untuk masuk ke server game. Sebagai seorang gamer sejati, dia tidak pernah sama sekali menjumpai game yang segempak ini. Hairan bercampur pelik.
Dia bermain sehingga larut malam dan keesokan harinya adalah hari menempah maut bagi semua pelajar Tingkatan 3 Caesrys. Mereka diarahkan untuk menghantar kerja kursus folio sejarah oleh Cikgu Izam. Seorang guru yang paling tegas dan garang merangkap guru disiplin di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Cempaka itu.
Malang bagi seorang Khai bila dia tidak menyiapkan kerja kursus itu dan didenda berdiri di luar kelas bersama Aiz, sahabat baiknya.
"Hurm, menyesal betul aku tidur lewat semalam. By the way, aku ada main satu game gempak ni. Tak nak battle dengan aku ke?" Khai memulakan perbicaraan.
"Wah, seriously. Apa nama game tu?"
"Tak silap aku Black Death Game kut. Aku dah main semalam serius graphic dia memang padu."
"Kau ni memang tak dengar rumor yang beredar dekat Gaspell Town ni ke? Itukan game berhantu yang pernah mengorbankan nyawa gamer lain. Aku tak berani cari penyakit, bro."
"Alah, kalau kau pengecut cakap terus terang tak payah sibuk nak takutkan aku. Ingat aku tak tahu tu semua hanya helah budak acting macam kau ni." riak wajah sinis dilemparkan.
Aiz tidak mengendahkannya perlian sahabatnya itu. Huh, spesies makhluk dunia yang sombong ni.
* * *TING!!! TING!!
12 : 00 tengah malam
Skrin laptop yang menyala terang dengan sekujur tubuh yang mengenakan seluar pendek dan berbaju t-shirt duduk menghadapnya.
"Aduh, semalam best main harini hampeh pulak." gumam Khai.
Masuk ke next round, sudah kali ke-10 dia kalah teruk. Khai sudah mula berputus asa. Tanpa disedari sepasang mata sedang memerhati kelakuannya dengan satu senyuman.
"Arghhh, tak boleh jadi ni."
Khai menekan butang shut down komputernya. Dia menuju ke katil bersaiz king miliknya. Belum sempat matanya hendak terkatup, dia perasan ada kelibat sedang berdiri di hadapan laptopnya.
Selimut diturunkan lalu bergegas kembali menuju ke arah laptop tersebut.
*DIE IN BATHROOM*
Bait-bait tulisan merah seperti cakaran di laptop itu mengejutkannya. Khai segera berselubung di katilnya dengan wajah ketakutan.
Hari ini sudah genap 4 hari dia tidak ke sekolah. Entah mengapa hatinya berdetak untuk menuju ke bilik mandi. Bibir kata tidak hati pula kata pergi. Hal ini jelas-jelas merungsingkan si pemilik badan.
Kaki perlahan diatur masuk ke dalam bilik mandi tersebut. Kosong. Tiada sesiapa di situ dengan air paip yang mengalir laju. Dia bergerak ingin menutupnya namun tanpa sengaja dia terjatuh ke dalam bathtub. Baju dan seluarnya basah kuyup padahal waktu itu lantai tidak licin atau basah sama sekali.
Tiba-tiba, keluar tangan hitam yang memegang pisau dari bawah lalu menutup mulutnya dan mencucuk tubuh yang meronta-ronta kuat itu dengan bertubi-tubi.
"Argh...ap....app....apa...sal...salah...ak...akkk...aku." satu nyawa telah mati sia-sia dalam pengakhiran yang sadis.
Mission complete.
Dua ekor makhluk keluar dari bawah katil dan tandas Khai dengan rupa menyeramkan dan mata yang terjojol keluar. Separuh isi wajahnya jatuh ke lantai dan ulat yang tidak diketahui dari mana asalnya berlumba-lumba memakan cebisan daging itu. Tubuh badan Khai yang dipenuhi darah dipandang sinis sebelum mereka menghilang bersama game berhantu tersebut. Keadaan kembali seperti sedia kala dengan kepala Khai yang tergantung di kipas biliknya. Aneh, tapi itulah hakikatnya.
Hai semua, actually saya nak minta maaf sebab lambat publish Season 2 ni sebab saya mengalami writer block. Setinggi-tinggi ucapan arigatou gozaimashita diucapkan untuk para pembaca semua karya saya termasuk short story horror Lonely dan Alone dan vote karya yang tak seberapa milik beruang ini. Saya cuba sehabis baik untuk buat short story saya ni jadi lebih creepy dan pastinya menarik.
Feel free to check out and vote another story from me. Boleh tekan username kat bawah tu. ❤
Ada beberapa short story romance comedy yang terpaksa saya unpublish sebab mengambil masa editing yang terlalu lama, harap masih setia dan bersabar dalam menunggu. Ching!
YOU ARE READING
ALONE (COMPLETE)
Horror⚛ SECOND STORY BY THEgiant_bears Dihuni perasaan bercampur baur untuk meninjau misteri alam lain. Hanya lebih suka mendengar rumor dibanding dengan pengalaman sendiri yang tak kalah menakutkan. Kadang-kadang bukan semua yang dikatakan orang itu t...