Kyle itu nama aku. Aku ni jenis yang tak berapa suka sangat duduk dekat asrama mungkin sebab dikawal oleh peraturan yang diberikan oleh pihak sekolah. Well, macam yang semua orang tahu asrama ni sangat relevan dengan kisah seram. Kisah aku dengan asrama ni takdelah seram sangat tapi ada sesuatu yang pelik berlaku.
Aku tak pernah tinggal dekat asrama sekolah aku. Kisah ni berlaku dekat asrama sekolah lain masa tu aku mengikuti satu program yang diwajibkan untuk tinggal asrama. Wakil dari sekolah aku ni taklah banyak sangat dalam 4 orang begitu. Lagipun sekolah aku ni kurang murid so muka yang sama jerlah ikut setiap tahun.
Malam pada hari pertama tu takde apa-apa masalah pun yang berlaku. Semua berjalan lancar macam biasa tapi bila malam kedua tu kawan aku ni ajak pergi tandas. Sebelum ni, kakak fasilitator pesan kalau nak pergi tandas tak boleh seorang diri mesti berteman. Lupa pula nak cakap aku ni perempuan. So, dia ajak aku dahlah masa lalu tangga tu aku dah mula seram sejuk tapi chill aku still menyanyi lagi masa tu.
Aku tak naklah tunjuk takut sangat. Tapi malang pula masa jalan tu kawan aku ni buka kisah seram dia. Dia ceritalah yang kebiasaannya dekat pokok pisang cik pocong selalu muncul. Begitulah serba sedikit cerita dia.
Masa dah masuk tandas tu memang dah mulai terhidu bau lain. Bau darah yang bercampur-campur. Aku ni jadi penunggu pintu sambil berjalan memerhati keluar asrama tu. Hati aku ni tergerak nak berjalan ke arah kolah mandi asrama tu. Kolah ni berada dekat outdoor berhadapan dengan ampaian baju. Masa tu aku nampak apa? Hah pandai pun, pokok pisang. Start masa ni otak aku teringat tentang kisah yang kawan aku ceritakan tadi.
Aku ni tetiba dengar bunyi kucing mengiau dan masa tu kawan aku yang baru keluar tandas ni panggil. Aku pun berpusinglah tapi pelik asal macam ada yang tak kena. Aku tengok balik pokok pisang tu. Dekat atas pokok ni macam ada benda yang samar-samar dok bertenggek. Aku teringat yang dalam asrama tu takde kucing jadi siapa yang mengiau tu.
Nasiblah masa ni aku tak terdetik nak tegur. Kami pun jalan beriringan keluar daripada tandas untuk masuk ke dorm asrama. Aku ceritalah dekat kawan aku and then dia percaya. Tapi dia cakap just hanya kita berdua yang perlu tahu. Aku tak tahulah apa nasib aku kalau aku tegur benda ni. Sama ada aku atau kawan aku ni yang akan kena rasuk oleh hantu tu.
Sebenarnya aku tak cerita yang mata merah yang sama aku nampak dekat pokok pisang itu memerhati kami tidur pada malam itu. Suasana malam tu sunyi sepi padahal dekat bilik tu ramai orang dan bau seperti daging yang busuk dan berulat mulai datang sampai aku sesak nafas. Aku takut benda ni kacau korang malam ni samada dia muncul dari bawah katil atau hadir sebagai peneman tidur. Hati-hatilah malam ni.
YOU ARE READING
ALONE (COMPLETE)
Horror⚛ SECOND STORY BY THEgiant_bears Dihuni perasaan bercampur baur untuk meninjau misteri alam lain. Hanya lebih suka mendengar rumor dibanding dengan pengalaman sendiri yang tak kalah menakutkan. Kadang-kadang bukan semua yang dikatakan orang itu t...