CHAPTER 18
HOLLY'S P.O.V
Sudah satu bulan saya melewati hari-hari dalam tangisan dan kekecewaan... Saya tidak pernah berperasaan sebegini...
Sejak saya kecil, my life has always been happy... full of love, laughter dan amat dimanjakan bukan saja oleh my parents, tapi juga my aunties, uncles and cousins, terutamanya Hudson yang 5 tahun lebih tua dari saya... he has always been my shield, protecting me against the wild wild world...
Hudson berdiri teguh di sisi saya di saat saya memilih music as my future, dia terpaksa mengendalikan our family business tanpa saya si anak manja...
Choosing to continue my studies in music in Paris brought me closer to Aunty Sarah, yang sangat kejarangan saya bertemu...
Di Paris pun saya turut dimanjakan sama macam saya di KK... Hudson's parents, Uncle Harrison and Aunty Mea sama juga sangat menyayangi saya.... Apa tidak, Aunty Sarah tiada anak, Hudson's parents langsung tiada anak perempuan... sayalah yang beruntung dicurahkan segala kasih sayang....
What I didn't expect was to find love in Paris, love is cinta... and he's not French... how ironic... tinggal di Paris, but fall in love with a Sabahan yang kalau boleh berjiran lagi tu di KK... hahaha....
JASON... you hurt me so bad.... If I ever see you again, I'll make sure I'll ruin you....
I was always the soft and humble Holly... Holly yang lembut, Holly yang baik dan periang... ada nakal sikit lah... tsk tsk...
I chose to stay in Aunty Sarah's apartment yang sederhana... saya boleh saja tinggal sama Hudson's parents in their 20-room mansion.... Atau tinggal di one of Aunty Sarah's estates..... but I prefer a minimal life... small apartment and just grab myself a taxi wherever I want to go...
Saya cuba menyembunyikan identity saya as the heiress, pewaris kepada Bestian Le' Joux Incorp....
Saya and Hudson adalah gandingan pewaris business antara terbesar di dunia in the tobacco and liquor industry... tidak lupa juga industry hiburan, the clubs and gaming/jackpot/casino....
My father adalah antara figurin yang disegani dalam dunia business mahupun underground...
Yes, the underground... say whatever, lambat-laun saya terpaksa akun juga yang saya memang anak mafia.... 😒
Dan itulah sebabnya Hudson tiba-tiba muncul di Paris... macamlah saya tidak tau yang my dad might have checked on me dari jauh... ramai mata-mata daddy saya to watch over me... tapi dorang terlepas the night that I got drunk and drugged... if not, I would never have met and fell in love with Jason.... Sakit...
The soft and naïve Holly is dead. It's time for me to own up to my name, BESTIAN.
***
Sitting at Martier Le' Coffee, an exclusive café owned by Aunty Mea, Hudson's mom, a cup of une noisette, in France we call macchiato as noisette, I sipped my coffee, menikmati the morning breeze at the outdoor verandah area in peace....
Yes, it has been a month, maybe nearly two? I try to delete all the memories.. kisah cinta tujuh malam, tidak inginku ingat selamanya...
Hudson selama ni sangat menghormati my privacy dan memberikan saya ruang dan waktu untuk memulihkan hati saya yang rapuh....
Namun, nothing can go back to normal.... Hati yang terluka akan sentiasa berparut... perasaan cinta yang pernah dirasai akan sentiasa wujud di sudut hati yang terdalam...
Saya tidak sedar yang Hudson sudah pun melabuhkan punggung dia di kerusi di hadapan saya... dia menghiup juga his coffee... just black...
"ready to talk?" Hudson tiba-tiba bersuara... inilah hari yang saya tidak sudi untuk berdepan dengan Hudson bila dia mula menanya saya about Jason...
YOU ARE READING
Ashes to Ashes, Dust to Dust
Romance2nd RCB Love Legacy #ATADTD Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** 🎶 Where do broken hearts go Can they find their way home Back to the open arms Of a love that's waiti...