🎃O K T Ó B E R 13.🎃

158 25 4
                                    

- Ezt nem hiszem el, hogy lehettünk ennyire hiszékenyek! - túrt bele a hajába Bill idegesen, már-már sírvafakadva, fojtott dühét egyre jobban és jobban kieresztve. Én is teljes mértékben ki voltam akadva a dolog miatt, mert életemben nem számítottam volna arra, hogy ez megtörténhet, túlságosan jó megoldásnak tűnt. Igen, jól sejtitek: valaki elemelte a búvóhelyről a szívet rejtő dobozunkat, amit éppen aznap éjjel készültünk egy másik helyre rejteni. Elkéstünk. És tudtuk, hogy ez a hiba akár végzetes is lehetett, ha a szív megtalálója hozzáért ahhoz. Vagy ha eleve rossz kezekbe került.

- Ki járhatott itt? - tettem fel a kérdést a homlokomat masszírozva. 

- Fogalmam sincs - felelte a fiú. - De szándékomban áll kideríteni!

Mondanom sem kell, egy szemhunyásnyit sem aludtam az éjszaka. Órákon át beszéltem Haydennel telefonon a mosdóba zárkózva, bőgve mesélve el neki a szomorú fejleményeket. A fiú azt tanácsolta, hogy tartsam a szemem a diáktársaimon és hogy mindenképp legyek extra elővigyázatos Adriannel. Bár szerettem volna neki igazat adni a sejtésében, valamiért úgy éreztem, hogy a doboz eltűnéséről nem Adrian tehetett. Lehet, hogy egy szégyentelen csaló volt annakidején, de enyveskezű sosem, így ha a dobozt meg is találta volna, valószínűleg ott hagyta volna a helyén és inkább kifigyelte volna azt, hogy mit készülünk tenni vele. Viszont másrészt az is eszembe jutott, hogy magát a sötét varázslós szívtépkedős dolgot is ő mesélte el, tehát a pakliból ő sem volt még kivetve. Szorosan a második helyre tettem őt. Az órákon képtelen voltam figyelni, pedig izgalmas dolgokat tanultunk a jóslásról, de egyrészt ragadtak le a szemeim a fáradtságtól, másrészt pedig minden társamat szokatlanul gyanús módon elemezgettem végig. Beverlyt felmentettem a vádak alól, hiszen ő naphosszat velem lógott, kizártnak tartottam így a bűnösségét. Szívem szerint Colbyt is ártatlannak véltem volna, de ő elég korrekt ember volt, simán átadhatta a dobozt a nővéreknek, ha gyanúsnak ítélte meg a tárgyat. De aztán amikor a tekintetem Felicityre tévedt, hirtelen bevillant valami, ami eszembe sem jutott a tegnap: ő bizony pontosan ismerte a doboz búvóhelyét, hiszen ugyanott találtuk meg az első feladatunk teljesítésekor a Holdas kulcsot. Így került hát a lány a lista élére a gyanusítottak sorában.

- Biztos vagy ebben, Riley? - kérdezte Bill, amikor Felicity szobájának folyosóján ácsorogva tanakodtunk a tanórákat követően.

- Nem - feleltem határozottan, elhúzva a számat. - De ha nem kérdezünk rá, sosem vallja be és meglehet, hogy igazam van - próbáltam meg érvelni, mire a fiú sóhajtva döntötte a fejét a közeli falnak.

- Nem tartom jó ötletnek, túlságosan veszélyes - ellenkezett. - Mert ha kiderülne, hogy mégsem ő az, akkor megszívjuk, tudni fogja a titkunkat és valószínűleg mindketten mehetünk a Nagytanács elé...

- Oh, Jézus Háreme bekaphatja! - kiáltottam el magam dühömben, mert már egyszerűen elegem volt ebből a társaságból. Teljes mértékben hülyeségnek tartottam azt, hogy bárki be szeretett volna kerülni a köreikbe. Rettenetesen felfuvalkodott és karótnyelt embereknek hangzottak, és ezek alapján igazat kellett adnom Billnek: kérdés nélkül rácsok mögé dugtak volna minket, feketemágiával való kísérletezés vádja miatt.

- Kik? - kérdezte Bill elképedve, de én csak legyintettem, nem volt türelmem magyarázattal szolgálni abban a pillanatban.

- És ha nem mondjuk el Felicitynek, hogy mi volt a dobozban? - álltam elő egy újabb alternatívával. - Mi lenne ha csak annyit mondanánk, hogy volt egy értékes dobozunk a kandallóba rejtve, ami szőrén-szálán eltűnt? Az arckifejezése amúgy is rögtön elárulná, hogy tudja-e miről van szó vagy sem. Minden az arcára van írva!

- Ez talán működhet - tűnödött el Bill bólogatva. - De ha túlságosan agresszívvé válik, kifarolunk a beszélgetésből, vili? - bökött felém a mutatóujjával, mire helyeselve adtam tudtára, hogy áll az alkú. Aztán a folyosó végéhez sétáltunk és halasztást nem tűrve kopogtunk be Felicity ajtaján, aki néhány másodperc múlva ki is nyitotta azt nekünk.

A Szövetség - Az 'Én, a szellem meg a vámpír' folytatásaWhere stories live. Discover now