Quadraginta quatuor

94 20 17
                                    

Tam olarak neyden korkuyoruz mesela? Tam olarak ne zor geliyor bize? Kendini kaybetmek, bulmak kadar zor olsa gerek. Miona, neyden korkuyorsun sen? Bu çetrefilli yolların istediğin sokaklara varamamasından mı? Varmaması üzer mi seni?

Kafamda sekiz yüzü aşkın soru var hepsini sana sorsam cevabın aynı olur dimi Miona. Bir bilmiyorumdan ibaret. Belki de en iyi kaçış cümlesi. Bu kelimeden nefret ettiğini biliyorum fakat sık kullanılanlarının arasında. Mesela neden diyorum, acaba diyorum yani. Acaba emin olamamak mıdır Miona? Bilmiyorum demenin bir başka yolu mudur? Miona sen nesin mesela, bir hayalet? Ya da geçmişten kalan bir şövalye. Miona hayatında hiç çaresiz bir prensesi kurtardın mı? Kurtardıysan bunun için kralı öldürmen gerekti mi? Krallar zorba babalar olabilir Miona. Kötü bir şey yaptığını sanıp başkası için iyi bir şey yapıyor olabilirsin.

Hayatı ve fikirleri sorgula Miona kendini değil, seni söndüren şeyler başka birinin ışığı olabilir. Seni öldüren şeyler başka birini yaşamla dolduruyor olabilir. İşte bu yüzden sorgulama pişmanlık duyma yaptığın şeylerden.

Hem kim hayatı kır bahçesinden çiçekler toplayarak öğrenmiş ki. Herkes o güzel güllerin yanında ezilen kır çiçekleri olmuştur. Kır çiçeklerinden sekiz yüzü aşkın var belki fakat güllerden daha bilgelerdir. Sen hayatını bir bilge olarak mı geçirmek istersin yoksa her şeyden habersiz bir gül olarak mı? Yani bazen herkes olduğunda en farklısı olursun bazen farklı olduğunda herkesleşmiş olursun. Bazen bir kır çiçeği bazense gül.

Unutma güzel şeyler koparılır. Kır çiçeği olmak üzmesin seni bundan sekiz yüzü aşkın var. Gül ölür yeniden doğması uzun sürer fakat kır çiçeği olursan çiçekten çiçeğe gezebilirsin. Anka kuşu gibidirler.

Deli Anka kuşu bilge bir kır çiçeği. Nasıl ama? Bak bir anda en farklısı oluverdin. Umarım beni anlıyorsundur Miona. Ve umarım sizlere de anlatabiliyorumdur, anlıyorsunuzdur. Çok garip Miona gök gerçekten çok garip. Gök de hayat gibi. Deli Anka kuşu bilge bir kır çiçeği. Bu sensin Miona. Ah Miona'm.

Güzel günleriniz olsun kır çiçeklerim.

MionaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin