Birkaç şey söylemek istiyorum. Koton markası son yıllarda "çocuk modası" dedikleri yeni bir akıma başladılar. Yayınladıkları reklam basit mizahı olan diğer reklamlar gibi görünse de üstünde durunca çıkarılan anlamlar çok farklı. Ortada bir çocuk var ve reklamda o çocuk diğerlerinden daha üstün gösteriliyor, diğer çocuklar kendilerini silik görüyorlar. Koton'un çocuk modasına uymayan o çocuklar daha az zeki, daha önemsiz, daha az başarılı gösteriliyor. Üstelik sadece kıyafet yüzünden. Çocuklara lisede başlayan "havalı, tarz, ezik" ayrımını şimdiden aşılıyorlar. Eğer kız çocuklar için yaptıkları kıyafetlere biraz bakarsanız kadın kıyafetlerinin küçültülmüş versiyonu olduğunu görürsünüz. İnce göstermesi için rahatsız edici darlıkta kıyafetler, şık görünsünler diye sırtı açık kazak, dolgu topuklu ayakkabılar. Çocuk yahu bu daha şık olacak diye sırtı açık kazak giyse nolur, hasta olmasından daha mı önemli. Bütün bunları geçersek Koton geçtiğimiz günlerde çocuk modası adı altında bir yarışma düzenledi. Korku filmi gibi bir şey. Yüzüne bir ton makyaj yapmış, topuklu ayakkabılarını giymiş, kırmızı rujunu sürmüş, pırlanta küpelerini takmış bir sürü kız çocuğu. Çocuk teni hassastır nasıl makyaj yapılır? Neden 7 yaşında hala altına sıçan bir çocuk Brad Pitt edasıyla seksi seksi bakışlar atarak reklam filminde oynar? Henüz şeklini almamış, gelişimini tamamlamamış küçücük ayaklara nasıl topuklu ayakkabı giydirilir? Çocuk dediğine kışın annesi kat kat kıyafetler giydirir top gibi pırasa gibi ortada gezer. Çocukların hayal dünyasına girmek o kadar kolay ki, benim elimden bir şey gelmez ama bu konuda yapabilecek bir şeyi olanlar lütfen beklemesinler. Sadece Koton firmasının yaptıklarının bunlarla sınırlı olmadığını aynı şekilde orijinal kürk ve deri sattıklarını unutmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
IŞIKSIZ.
Non-FictionBir ışığın olmaması ve ot gibi yaşamak nedir bilir misiniz ? Tanık olmak ister miydiniz peki ? Elinde bir tane bile değer veren birisinin olmadığını bilmek... O boşluk hissi ve o IŞIKSIZLIK.