TÖRE AŞKI ◇8◆

79.9K 2.2K 119
                                    

O lanet gün geldi,düğün öncesi kına gecem. Üç gün önce gelen mesaj hâlâ aklımdaydı ama kimseye söyleyemedim. Bizimkilerin zoruyla şuanda kuaför yolundaydık. Aradan geçen yaklaşık on dakika sonra aile dostumuz olan kuaföre gelmiştik. Tabi yiğit'in ailesi de, kızın adı sanırım nazlıydı.

"Ooo kız nehir sen uğrarmıydın bu kuaföre."

"Şu sıralar çok karışık durumlar var cihan abi,kusura bakma."

"Hayırdır kız ne oldu."

"Evleniyorum."

".... n-ne evlenmesi."

"Şe-"

"Cihan sen onu bunu bırakta acelemiz var hadi ." Dedi annem.

"Tamam,tamam geçin hadi."

"Cihan abi fazla abartma olur mu?"

"Sen merak etme biliyorum ben seni."

Gülümsedim.

"Tamam"

Yaklaşık yirmi dakikalık bir uğraşın ardından tamda istediğim gibi bir saç olmuştu su dalgası. Cihan abi'ye teşekkür edip yerimden kalktım diğerlerine baktığım da,bakıyorum da çok keyifliydiler. Sanki seviniyorlar evleniyorum diye. Kına akşam altı daydı. Sıkılıp telefonumu elime aldım. 18 mesaj 3 cevapsız arama mesajların reklam,indirim gibi şeylerden geldiğini bildiğim için bulaşmadim direk cevapsızlara baktım iki tanesi yabancı numara bir tanesi de yiğit (!) Telefonu kapatıp çantama geri tıktım. O sırada ece geldi dağınık bir topuz yaptırmış karşımda duruyordu.

"Ee heyecan var mı heyecan?"

"Ece ne heyecanı git gözünü seveyim."

"Aman be kızım şu işlere azda pozitif baksana."

"Pozitif bakılıcak birşey mi varda."

"Aman be seninle de konuşulmuyo."

"Konuşucaksan bu konulardan konuşma ."

"Tamam,tamam kızma konuşmıycam"

YİĞİT'İN AĞZINDAN

Yarın düğünüm vardı ne kadar istemesem de volkan illede içicez diye tuturdu. Zor bela kabul ettim bende. Nehir'i aradiğimda açmamıştı akşam kına gecesi vardı. Muhtemelen onun hazırlığından duymamıştır. Aslında hiç hayalimdeki gibi çıkmamıştı aksine daha doğal ve daha güzel di nehir.

Herneyse zoraki olan bi evlilik kendimi kaptırmak  istemiyorum. O sırada volkan geldi.

"Ee pasam hazırlanınız istiyorsanız."

"Hazırım."

"Değilsin."

"Hazırım lan."

"Değilsin lan"

"Vol-"

"Yiğit kalk git ya. Git üstüne Adam akıllı birşey giy."

"Lan dua et dövmek istemiyorum. Yoksa şimdiye yeni kimlik çıkarıyo olurdun."

"Yigit ağa hadi ama."

"Tamam lan."

"Dur sen dur yenge değiştirir seni."

"Nediyon lan sen."

"Sen daha burda mısın lan. Git hadi geç kalıcaz."

"Nereye"

"Of ne çok uğraştırdın. Yiğit gitsen artık."

Bu volkan yakında delirtecek beni. Getirdiği yere bak gazino. Kendi de gitti dansözle oynamaya, şerefsiz.

NEHİR'İN AĞZINDAN

Yalıya gelmiştik bizim kızlar hemen beni odaya çıkardı. Defne beni yatağa oturttu ece de dolabımda kiyafet kabında olan bugüne kadar yüzünü  görmediğim bindallımı getirdi.

Ece "giy hadi."

Siyah kıyafet kapına boş boş bakıp elinden aldım. Banyonun kapısını açıcakken defne 

 "nereye nehir."

"Giyinmeye defne."

"Tamam,tamam biz çıkarız sen giyin rahat rahat."

Bindallıyı üzerime geçirdim hafif bir kabarıklığı vardı çok hafif. Kırmızı ve mavi tonundaydı. Giydikten sonra odamın kapısı çaldı nasıl olsa kızlardır diye dönmedim arkamı

 "gir"

Arkamdan başka bir ses,cılız bir sesle "nehir" dedi. Arkamı döndüğümde nazlıydı.

"Girebilir miyim?"

"Tabi."

"Konuşmak istedim."

"Otur şöyle."

"Nehir ben çok üzgünüm böyle olmasını kesinlikle istemezdim. Ben sadece.. sadece sevdim nehir. Seninde hayatını mahffettim abimin de. Ben. Ben özur dilerim."

"Önemi yok nazlı. Herşey geçti artık bak yarın düğünün var üzme kendini olur mu. Şimdi bunları hiç düşünme."

"Ama-"

"E ama ne dedim ben az önce. Hadi inelim aşağıya."

"Peki."

Epey bir kişi gelmişti bir mutfağa birde salona koşuşturan yardımcılar,misafirlerle ilgilenen babaannem, ortada deli deli dolaşan ece,selin ve defne. Annem yanıma gelip  

"kızım siz şoyle geçin."

Salonun ortasında bizim için ayrılmış  kırmızı tüllerden yapılmış bir yer vardı. Ece patavatsızı gene yaptı yapacağını. Radyoyu açıp.

"Hadi hanımlar oturmayamı geldik kalkın oynayalım."

Bazı kadınlar kalkıp oynadı ece banada bulaşmaya calıştı  ama hayatta oynamam. Sıra kınaya geldiğin de herkes başımıza toplandı. Kadınlar kına türküsüne başlamış etrafımız da dönmeye başladılar. Ardından da kına. 

**

Sonunda kendimi suların altına bıraktım duştan çıktıktan sonra kendimi hemen yatağıma bıraktım. Bakalım yarın ne bekliyor bizi.

TÖRE AŞKI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin