Hari minggu sudah pun berakhir dan hari ini merupakan hari permulaan bagi minggu ini iaitu hari Isnin . Sesi penggambaran untuk produk mereka akan dimulakan pada hari ini . Mimi akan pergi ke syarikat BigHit untuk memantau kerja-kerja tersebut .
Telefon Mimi berbunyi . Nama ' Kim Hani ' dipaparkan pada skrin telefon . Ikon berwarna hijau digeselkan ke kanan .
" Ha kenapa ? " tanya Mimi .
" Kau pergi BigHit ke harini ? Nanti tolong singgah belikan air starbucks untuk aku . Nanti aku pergi ambil " ujar Hani .
" Bila kau balik ? Cuti lah ! Tak penat ke ? " soal Mimi . Dia tidak menjawab soalan Hani malah dia menanyakan soalan .
" Aku balik 2 hari yang lepas . Aku memang nak cuti harini . Jadual aku harini kosong . Cuma aku nak pantau kerja dekat BigHit juga . " kata Hani melalui telefon . Mimi menggulingkan mata tanda menyampah . Cakap je lah nak tengok benda lain .
" Eleh , kau cakap la yang sebenarnya kau nak tengok Jimin kan ? " teka Mimi .
" Takde lah ! Ingat tau . Beli air dekat aku ! " ujar Hani lalu memutuskan talian .
Mimi membebel kepada sepupunya .
" Tak kerja tu buat cara tak kerja lah " bebel Mimi sendirian .
Mimi keluar dari pejabatnya dan dia berhenti di meja Chaewon .
" Chaewon-ah .. Tolong beli air starbucks dekat saya . Iced chocolate dengan latte " kata Mimi lalu menghulurkan wang kepada PA nya . Chaewon mengangguk faham dan mengambil wang itu dari tangan Mimi .
" Hantar dekat BigHit okay.. Saya nak pantau kerja dekat sana " kata Mimi . Chaewon mengangguk faham .
Mimi seperti biasa dia akan menaiki teksi . Malas nak drive .
Sampai sahaja di syarikat BigHit , Mimi menghulurkan wang kepada pemandu teksi tersebut sambil berkata .
" Ahjushii , baki tu simpan ye "
" Terima kasih . have a nice day " ucap pemandu teksi tersebut dalam lingkungan umur 50-an .
Mimi memberikan senyuman kepada pemandu teksi tersebut lalu dia keluar dari kereta . Dia pergi ke tingkat 1 dimana photoshoot itu dijalankan .
" Oh , annyeonghaseyo sajangnim ! " girl group itu menunduk hormat ke arah Mimi .
Mimi membalas dan tersenyum . Dia melihat gambar-gambar di sekitar situ . Mimi menghembus nafas lega . Nasib jumpa ambassador yang sesuai .
Chaewon yang baru beli air minuman itu terus menerpa ke arah Mimi . Di belakang Chaewon , Jhope juga baru masuk untuk meninjau di sekitar photoshoot tersebut .
" Annyeonghaseyo , sunbaenim ! " ucap kumpulan wanita itu kepada Jhope .
" Sunbaenim ?! " desis hati Mimi apabila mendengar perkataan itu . Dia menoleh . Jhope ?! Dia buat apa dekat sini ?!
Chaewon tersenyum dan ingin memberikan air itu kepada Mimi . Baru sahaja dia ingin membuka mulut untuk memanggil Mimi namun cepat-cepat Mimi menggelengkan kepala untuk mengisyaratkan ' jangan panggil saya bos ' .
" Chaewon-ah ! " panggil Mimi . Chaewon perasan akan kehadiran Jhope . Mood berlakon ON .
" Oh , awak ! " ujar Jhope kepada Mimi .
Mimi mengangguk sambil menayangkan senyuman manis kepada Jhope .
" Boss awak tak datang lagi ke ? " tanya Jhope . Chaewon yang berada di sebelah Mimi memandang bossnya .
"Ani.. dia sibuk " jawab Mimi ringkas .
" Sibuk betul ye boss awak " kata Jhope pula .
" Mimi ... ini air yang..kau minta .. " ujar Chaewon kekok lalu menghulurkan dua cup air kepada Mimi .
YOU ARE READING
The Moments of Love { BTS } ✅
FanfictionTiga gadis yang merupakan sepupu iaitu Ahn Mimi , Kim Hani dan Seo Aera. Mereka bertemu cinta mereka yang sebenar . Masing-masing mempunyai cerita tersendiri. Ini adalah sambungan In The Soop S2 . Kisah bagaimana mereka bertemu dan mengenali pasan...