Ep 30

6 2 0
                                    

          Jimin tidak dapat menghantar Hani ke lapangan terbang kerana kesibukan kerjanya . Hani pergi ke Incheon International Airport seorang diri dengan menaiki teksi yang disewanya . 

Bagasi miliknya ditarik masuk ke dalam lapangan terbang . Hani mengeluarkan telefon dari beg tangannya . Dia menelefon Jimin . 

" Hello.. Awak .. " Hani bersuara lembut . 

" Dah sampai airport ke ? " soal Jimin melalui talian . 

" Dah . Nanti kalau dah sampai sana .. Saya bagitahu awak . " kata Hani . 

" Okay sayang . Jaga diri ! " ujar Jimin . 

Sedang Hani bercakap telefon dengan Jimin , dia tidak perasan bahawa dia terlanggar seseorang . Hani memohon maaf kepada lelaki tersebut . Ternyata lelaki itu seorang pilot . 

" Omo... mianhae .. " kata Hani sambil menunduk memohon maaf . Lelaki itu memandang Hani lama . 

" Encik.. encik .. " Hani melambaikan tangannya di hadapan wajah lelaki tersebut . 

" Eo .. " Lelaki itu tersedar dari lamunan . 

" Mianhae .. Sorry sebab terlanggar " kata Hani lalu menunduk memohon maaf . Lelaki itu mengangguk . 

" Gwaechanha " ujar lelaki itu . Hani memberikan senyuman lalu beredar . Dia sambung bercakap dengan Jimin . 

" Siapa tadi ? " suara Jimin bertukar dingin . Hani perasan dengan suara tunangnya . Kenapa suara dia berubah ? Macam marah je.

" Saya terlanggar orang tadi .. Cakap dengan awak la ni " kata Hani sambil tertawa . 

" Ingat tau saya pesan ni .. Jaga diri ! " kata Jimin dengan serius . 

" Yeeee ! Awak jangan lah marah saya. " ujar Hani dengan nada yang lembut . 

" Tak marah .. Tapi saya risau .. " kata Jimin . 

" Awak ni .. Dah la .. Saya dah masuk flight ni " ujar Hani . 

" Okay .. dah sampai tu inform saya " kata Jimin lagi . Hani mengeluh . 

" Ya sayang .. Saya akan inform dekat awak bila dah sampai nanti " ujar Hani lalu meletakkan talian . Hani melihat telefonnya . 

" Awak ni .. kalau tak risau kan saya .. Tak boleh ke ? " kata Hani sendirian sambil memandang wallpaper Jimin pada telefonnya . 

Hani masuk ke dalam flight lalu mengambil tempatnya . Nasib baik dia tempah flight business class . Takde la sakit badan kalau tempah economy . Dah la 5 jam dalam flight . Sakit badan nanti . 

---

      Jimin meletakkan telefonnya apabila selesai bercakap dengan Hani . Dia mengeluh berat . Teringat bila Hani terlanggar dengan seseorang tadi . 

Pintu bilik studio Jimin dibuka dari luar . Taehyung menerpa ke arah Jimin . 

" Jimin !! " jerit Taehyung lalu duduk di sofa . Jimin memandang Taehyung sambil tersenyum sumbing. 

" Kau asal ? Okay tak ? " tanya Taehyung kepada Jimin . 

" Aku okay ... " jawab Jimin malas . Taehyung menjeling ke arah Jimin . Tahu dah perangai si Jimin ni . Bukannya 1 bulan baru kenal . Dah lama kenal. 

" Kau tak payah tipu aku .. Cakap je lah " ujar Taehyung . Jimin memandang Taehyung . 

" Pasal Hani ? " Taehyung meneka . Jimin mengangguk perlahan . 

" Kau ni .. Aku dah cakap kan .. " kata Taehyung . 

" Ya , aku tahu ! " jawab Jimin pula . 

" Dia bukan budak kecil lagi , Park Jimin ! Dia dah besar " kata Taehyung . 

The Moments of Love { BTS } ✅Where stories live. Discover now