Ep 26

5 1 0
                                    

        Namjoon dan yang lain berehat sebentar sementara meneruskan latihan yang seterusnya . Namjoon mengambil botol air untuk menghilangkan rasa dahaga . Jimin , Jungkook dan Taehyung pula sudah terbaring sesama mereka . 

" Fuh penatnya .. " keluh Suga lalu bersandar pada dinding . Dia melihat tarian yang dirakam oleh guru tariannya . 

Pintu diketuk dan dibuka dari luar . Mereka semua memandang ke arah pintu tersebut . Maknae yang terbaring tadi terus bangun . 

" Hi guys ! " sapa seorang gadis yang berada di muka pintu.  Mereka semua memandang aneh kecuali Namjoon. 

" Eo ? Mi Na-shi..  " tegur Namjoon. 

Kelihatan Mi Na menjinjit dua bungkus beg plastik di tangannya.  Di tersenyum manis ke arah Namjoon.  Ahli BTS yang lain memandang gadis itu dengan menyampah. 

" You buat apa dekat sini ? " soal Namjoon. Dia mendekati gadis itu. 

" Oh..  Ni..  I ada belikan makan untuk korang.  Kebetulan lalu dekat area sini.  So , I decide nak beli something dekat korang " Mi Na menghulurkan 2 bungkusan plastik itu ke arah Namjoon. 

Namjoon mengambil bungkusan itu.  Semua mata memandang ke arah Mi Na dengan menyampah.  Apa masalah dia sebenarnya ? Semalam datang. Harini datang. 

" Susah-susah je.  " kata Namjoon.  Mi Na tertawa kecil.  Jhope menjeling menyampah ke arah Mi Na. 

" Korang..  Jangan lupa makan eh " ujar Mi Na kepada mereka semua. 

Mereka tidak membalas malah hanya endahkan sahaja kata Mi Na. 

" Eh.. Hyung..  Kita sepatutnya dah kena practice ni.  Dah-dah jom ! " ujar Taehyung lalu bangun.  Dia meregangkan badannya.  Mi Na melihat mereka semua telah pun bangun. 

" Sorry Mi Na..  I kena practice ni.  " ujar Namjoon yang ingin bersiap-sedia untuk practice namun Mi Na mencapai lengan Namjoon. 

Namjoon melihat tangan Mi Na pada lengannya.  Mi Na terus melepaskan pegangan tersebut. 

" Erm sorry.  " kata Mi Na lalu melepaskan pegangan tersebut. 

" I nak bagitahu..  Jangan lupa hujung minggu ni " kata Mi Na yang mengingati lelaki itu.  Namjoon tersenyum sambil mengangguk .

" I balik dulu..  " kata Mi Na lalu menunduk hormat ke arah mereka.  Mereka semua hanya endahkan Mi Na seperti tiada siapa di dalam studio tersebut. 

Setelah Mi Na keluar , Jhope menegur Namjoon. 

" Namjoon..  Aku tak salah dengar kan ? "  tanya Jhope . Namjoon menjongket kening sebelah kanan.  Dia mengerutkan dahi tanda tidak faham. 

" Hujung minggu ni...  " kata Jhope lagi. 

" Oh...  Mi Na ? " balas Namjoon pula.  Jhope mengangguk. 

" Dia ajak aku teman dia pergi shopping hujung minggu ni.  So , aku setuju je lah.  Dia kawan aku kan " kata Namjoon.  Jhope memandang serius terhadap rakannya itu. 

" Mimi tahu tak ? " soal Jhope lagi.  Semua hanya memandang perbualan di antara Namjoon dan Jhope.  Macam serius je bunyinya. 

" Belum lagi.  Nanti aku bagitahu dia " jawab Namjoon sambil mengikat tali kasutnya. 

" Aku rasa kau tak payah rapat la dengan si Mi Na tu..  " ujar Jhope dalam nada yang serius.  Namjoon terdiam. 

" Cara dia pandang kau.. Lain tahu tak ? " kata Jhope lagi.  Namjoon cuba untuk menghadam apa yang dikatakan oleh Jhope.  Dia masih tidak faham. 

The Moments of Love { BTS } ✅Where stories live. Discover now