Ep 13

10 2 0
                                    

      Hari Sabtu yang telah dijanji oleh Jimin dan Hani di mana mereka akan pergi dating hari ini. Hani membuka wardrobenya untuk mencari baju yang sesuai. Dia berdiri di hadapan wardrobe tersebut sambil berfikir.

" Hm.. Nak pakai baju apa eh ? " soal Hani sendirian . Pening la taktahu nak pilih.

" Haritu Jimin ada cakap yang dia suka aku pakai macam pergi konsert haritu. Ermm.. Baju ni sesuai ke eh ? " soal Hani sendirian lagi lalu mengambil baju dress biru denim .

" Hm bolehlah " kata Hani lalu memakai baju yang dipilih itu.

" And now , rambut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" And now , rambut.. Ikat or lepas ? " kata Hani sambil melihat dirinya melalui pantulan cermin.

" No.. No.. Lepas rambut je lah " kata Hani lagi.

" Makeup... " ujar Hani sendirian.

" Mimi boleh tolong aku.. "

Hani mengambil telefonnya lalu mencari nama ' Ahn Mimi ' di nombor simpanan. Dia menelefon sepupunya. Kedengaran suara Mimi menerpa di telinga.

" Mimi-ah !! "

" Kau kenapa ? " soal Mimi geram.

" Tolong aku.. Macam mana nak makeup untuk date. Aku tak reti la " tanya Hani kepada Mimi.

" Kau tunggu jap aku video call kau " kata Mimi lalu menukarkan voice call kepada video call.

" Kau dah pakai base makeup ke ? Toner , serum semua ? " tanya Mimi.

" Oh ya ! Terlupa pula " Hani memakai skincare sebelum memula solekan pada wajahnya.

" Kau pakai macam selalu kau pakai. Bb cushion . " ujar Mimi lagi.

Hani mengambil BB Cushion dan dipakai pada wajahnya.

" Mascara , eyeliner, liptint dan pipi merah " kata Mimi. Hani membulatkan matanya.

" Eyeliner ?! Aku tak reti lah ! Setakat mascara tu boleh la " ujar Hani.

" Apa-apa je lah. Kau pakai je yang mana kau reti. Janji makeup. Jangan muka tu nampak pucat je " tegas Mimi. Hani mengangguk faham. Dia bersin apabila memakai blusher.

" Sorry-sorry .. " ucap Hani kepada Mimi apabila dia bersin . Tidak sopan rasanya. 

" Kau keluar dengan Jimin pukul berapa ? " soal Mimi.

" 7.30 malam.. " jawab Hani pendek.

" Eh.. Kau tahu sekarang pukul berapa ? " kata Mimi. Hani memandang jam di dinding.

" Pukul 7.15 ?! Cepatnya " ujar Hani .

" Yes. Baik kau siap cepat. Tu rambut kau betul-betul sikit ! " kata Mimi.

" Ya ya.. Ahn Mimi ... " kata Hani yang sudah selesai makeup. Dia membetulkan rambutnya.

Nama ' Park Jimin 💖 ' muncul di skrin telefon Hani.

The Moments of Love { BTS } ✅Where stories live. Discover now