Ep 15

14 2 0
                                    

           Mimi bangun pagi agak terkejut kerana dia masih mengingati kejadian semalam . Dia keluar daripada bilik dan melihat yang lain sedang makan di meja makan . 

" Eh , Mimi ! Kau dah bangun ? " tegur Hani . Mimi mengangguk perlahan. Dia menuju ke bilik atas untuk melihat di luar balkoni . Nasib Namjoon pun dah bangun . 

Mimi ke bahagian balkoni . Dia menjenguk ke luar . 

" Takde apa pun .. batu pun takde .. " desis hati Mimi . 

Namjoon naik ke atas dan mengetuk pintu bilik Mimi . Dia masuk ke dalam bilik tersebut . 

" Sayang .. you cari apa ? " soal Namjoon . Mimi menggelengkan kepala .

" Nothing . Boleh tak you turun bawah ? I nak mandi kejap " kata Mimi . Namjoon mengangguk faham lalu dia keluar dari bilik Mimi . 

Mimi membersihkan diri terlebih dahulu . Selepas beberapa minit dia mandi , Mimi hanya memakai t-shirt biasa . Nak keluar pun rasa takde mood . 

Mimi turun ke bawah dan menjamu selera . Di dalam rumah tersebut , hanya tinggal Namjoon dan Mimi sahaja . Yang lain sudah pun keluar bersama dengan pasangan masing-masing . 

" Sayang ..jom makan " Namjoon mengajak Mimi untuk duduk di bahagian ruang makan . Mimi menurut sahaja kata Namjoon . 

" You tak makan lagi ke ? " soal Mimi kepada Namjoon . Namjoon membalas dengan gelengan kepala . 

" Kita keluar ye petang ni " kata Namjoon . Mimi terdiam dan memandang Namjoon . 

" Saya taknak keluar . Takde mood " ujar Mimi . Dia makan sarapan yang dibeli oleh mereka . 

" Sayang.. semalam tu takde apa-apa pun " ujar Namjoon . Mimi meletakkan sudu dan chopstick . Dia memandang Namjoon dengan serius . 

" Sayang ! Semalam I betul-betul dengar benda tu ! Sampai sekarang still terngiang-ngiang dekat kepala I " kata Mimi dengan tegas . Dia memang tak boleh lupakan kejadian semalam . 

" Boleh tak you lupakan apa yang terjadi semalam . Kita tengah bercuti tau . Jangan lah macam ni . I risau tau " Namjoon menghela nafas berat . 

" I takut .. Takut terjadi apa-apa dekat kita " ujar Mimi . 

"  You positif okay . Maybe semalam kucing ke " kata Namjoon untuk menyedapkan hati Mimi . 

 Mimi memejam matanya . 

" Takpe lah . Nanti petang kita keluar " kata Mimi setelah berjaya dipujuk oleh Namjoon . Kita datang sini nak bercuti bukannya nak fikir masalah semalam . 

Namjoon tersenyum lalu mengusap kepala Mimi dengan lembut . 

---

       Jimin dan Hani berjalan di tepi pantai sambil berpegangan tangan . Sekali-sekala Jimin memandang gadis itu . Kali ini Hani mengikat rambut messy bun . Nampak jelas la muka Hani apabila dia membuat rambut begitu .

" Awak.. jom duduk dekat situ " Hani mengajak Jimin untuk duduk di atas pasir . Jimin menurut kata Hani . 

Mereka berdua duduk di atas pasir tersebut sambil menghadap laut . 

" Sayang.. " panggil Jimin terhadap Hani .

Hani memandang Jimin sambil menjongket kening . 

" Tak sangka kita dah 3 bulan in relationship " kata Jimin . Hani tersenyum .

" Saya pun tak sangka . Saya pun tak sangka yang saya dapat crush idol saya " ujar Hani sambil tersenyum . Memang tak dinafikan , dari dulu lagi dia minat sangat dengan Jimin . Tambahan pula ketika lelaki itu membuat persembahan . 

The Moments of Love { BTS } ✅Where stories live. Discover now