Ep 6

10 2 0
                                    

         Waktu makan tengahari sudah tiba . Hani dan Mimi keluar makan bersama di shopping mall yang terdekat di sekitar kawasan office mereka.  Lagipun lepasni ada meeting dekat BigHit.  Jadi , mereka hanya makan di sekitar situ. 

Sampai sahaja di restoran , Hani dan Mimi duduk di kerusi yang disediakan.  Seorang pelayan lelaki datang mengambil pesanan mereka berdua. 

" Lepasni kita ada meeting dengan Bang PD , kau jangan buat hal " kata Hani sambil menuding jari ke arah Mimi .  Mimi melepaskan keluhan.  Sepupu dia ni kerja bebel je. 

" Ha ! Tengah kutuk aku la tu " ujar Hani sambil menjeling.  Mimi hanya tersengih. 

" Takde lah..  Kau ni kerja membebel je sejak-sejak akhir ni " kata Mimi. 

" Aku bebel sebab kau buat hal tahu tak ! " jawab Hani kepada Mimi.  Kecil besar kecil besar je tengok.  Haih. 

" Relaks la.  Apa-apa jadi..  Aku tanggung " ujar Mimi. 

" Suka hati kau la " kata Hani yang malas melayan kerenah Mimi. 

Tidak lama kemudian , makanan yang dipesan sudah tiba.  Mereka makan tanpa bersuara.  Hanya kedengaran bunyi sudu dan garpu yang berlaga dengan pinggan. 

Selepas makan , Hani membayar di kaunter.  Katanya dia nak belanja hari ini.  Rezeki tak boleh ditolak.  Mimi menunggu Hani di luar restoran sambil melihat di sekitar kedai-kedai di dalam kawasan shopping mall tersebut. 

Mimi terpandang di Gucci outlet .  Dua orang lelaki yang sedang memilih baju.  Macam kenal tapi betul ke dia ?

" Dah jom ! " ajak Hani tapi Mimi menarik tangan Hani. 

" Asal kau ni ? " tanya Hani yang agak pelik. 

" Tak.. Aku nak pergi Gucci outlet . Nak tengok barang apa yang menarik " ujar Mimi kepada Hani.  Sebenarnya Mimi nampak seseorang yang sangat dia kenal. 

" Takde apa yang menarik la .. Mana ada sale " bantah Hani.  Dia tidak mahu pergi ke Gucci outlet tersebut.  Bukan apa takut buang masa. 

" Tapi menarik bagi kau ! " kata Mimi sambil menarik tangan Hani untuk masuk ke dalam Gucci outlet. 

Hani akur dengan permintaan Mimi.  Mereka sampai di hadapan outlet tersebut.  Mata Hani membulat apabila melihat seseorang. 

" Weh , tu kan Jimin " kata Hani dalam nada perlahan.  Mimi mengangguk sambil tersenyum. 

" Tak nak la..  Jom ! " kata Hani perlahan.  Dia tak mahu terserempak dengan Jimin.  Please ! Jebal !

Mimi menarik lagi tangan Hani sampai masuk ke dalam outlet tersebut.  Hani mengeluh.  Haih , sepupu aku ni. 

Hani menyorok di belakang Mimi kerana dia tidak mahu Jimin perasan dirinya tetapi mata dia masih mengerling Jimin .  Mimi masih memegang tangan Hani supaya gadis itu tidak lari. 

Mimi membelek-belek baju di situ dan terkena tangan Jimin. 

" Eh , sorry-sorry .. " ucap Mimi.  Jimin memandang Mimi. 

" Awak nak ke baju ni ? " tanya Jimin kepada Mimi.  Cepat-cepat Mimi menggelengkan kepala.  Manakala Hani sudah pun membelakangi Jimin.  Dia tidak mahu lelaki itu nampak kehadirannya di situ.  Jimin memandang di belakang Mimi. 

" Takpe..  Awak boleh ambil " ujar Mimi sambil menuding jari ke arah baju yang digantung tersebut. 

" Oh , thank you ! " kata Jimin sambil tersenyum. 

Dalam hati Hani sudah menyumpah terhadap sepupunya. 

" Dengan Jimin pun dia nak cakap. Haish , panas pula hati kite ni awakk " gumam Hani sendirian. 

The Moments of Love { BTS } ✅Where stories live. Discover now