Ep 20

7 2 0
                                    

        Jimin terpaksa bangun seawal 5 pagi untuk bersiap-siap pergi ke photoshoot.  Sementara menunggu yang lain mandi , Jimin bermundar-mandir di dalam bilik.  Pintu dibuka dari luar.  Rupanya Taehyung yang buka. 

" Jimin-ah ! " Taehyung memanggil Jimin. 

Jimin memandang Taehyung. 

" Kau kenapa ? " soal Taehyung.  Jimin menggarukan kepala yang tidak gatal. 

" Kau fikir pasal Hani ? " tanya Taehyung.  Jimin mengangguk. 

" Siapa nak hantar dia pergi office ? Kita dah ada kerja pula " ujar Jimin dalam nada yang risau .

" Hm..  " Taehyung turut berfikir. 

" Kau suruh manager kita hantar.. " ujar Taehyung memberi cadangan. 

" Mana boleh... Manager kita kena jaga jadual kita lagi.. " jawab Jimin gusar. 

" Mimi kan ada.. " ujar Taehyung .

" Masalahnya diorang dua perempuan tau. Serabut aku ! " kata Jimin lalu masuk ke dalam bilik air.  Dia mandi terlebih dahulu. 

Taehyung mengeluh.  Ya tak ya juga.  Taehyung keluar dari bilik Jimin. 

---

     Setelah sampai di tempat photoshoot , Jimin menunggu giliran untuk bersolek.  Dia mengambil telefon lalu menelefon Hani.  Telefon dilekapkan pada telinga. 

" Hello...  " Hani bersuara lembut.  Jimin menghembus nafas. 

" Sayang... "

" Ya , kenapa ? " soal Hani. 

" Harini saya tak boleh nak hantar awak pergi kerja.  Awak pergi dengan Mimi eh.. Saya ada schedule hari ni " ujar Jimin.  Walaupun risau , dia berharap bahawa tiada apa-apa yang terjadi. 

" Oh..  Its okay ... Saya boleh pergi dengan Mimi " jawab Hani. 

" Awak janji dengan saya yang awak jaga diri awak ? Saya risau kalau apa-apa terjadi dekat awak.  Atau pun awak tak payah la pergi kerja.  Duduk rumah " kata Jimin. 

" Eh..  Tak boleh la macam tu.  Kerja saya dekat office banyak.  Kesian Mimi nanti nak kena handle sorang-sorang.  Saya janji... Saya akan jaga diri saya " ujar Hani lagi. 

" Kalau boleh letak benda tajam dekat dalam beg awak..  Satu dalam beg dan satu dalam poket.  " arah Jimin. 

" Ya..  Saya menurut perintah , tuanku " jawab Hani.  Jimin ketawa kecil. 

" Okay..  Good girl..  Saya letak dulu telefon.  Love you ! " kata Jimin

" Love you too ! " balas Hani.  Jimin meletakkan talian.  Kini giliran Jimin pula untuk bersiap-siap. 

---

    Mimi dan Hani keluar dari rumah bersama-sama untuk masuk ke pejabat mereka.  Semalam kan Mimi teman Hani.  Jadi , pagi ini mereka pergi kerja sekali disebabkan Namjoon dan Jimin tak boleh hantar kedua-dua gadis itu. 

Mimi membawa kereta Hani.  Kereta milik Hani meluncur ke arah jalan raya.  Seperti biasa , kesesakan lalu lintas akan berlaku pada waktu pagi.  Orang nak pergi kerja , sekolah dan sebagainya. 

Sampai sahaja di MH company , Mimi memarkir kereta di basement di company tersebut.  Mereka berdua keluar dari kereta. 

" Nah ! Ambil kunci kereta kau " ujar Mimi lalu memberikan kunci kepada Hani. 

" Nanti kita balik awal sikit.  " kata Hani. 

" Of course . Semalam aku on the phone dengan Namjoon.  Dia dah pesan.  Balik awal .. " jawab Mimi.  Mereka berdua masuk ke dalam office.  Semua staff di situ memandang ke arah Hani. 

The Moments of Love { BTS } ✅Where stories live. Discover now