Aera meletakkan baju kotornya di dalam mesin basuh . Hari minggunya akan dipenuhi dengan kerja rumah . Selepas meletakkan bajunya , dia mengambil vacuum di bilik stor.
Sedang membersihkan rumah , telefonnya berbunyi . Nama ' Kim Taehyung ❤ ' muncul di skrin membuatkan dia tersenyum .
Aera menutup suis vacuum terlebih dahulu . Dia mengangkat telefon tersebut dan dia membuat loud speaker .
Suara garau Taehyung kedengaran di telefon .
" Aera.. " panggil Taehyung dengan lembut .
" Erm.. ya saya " sahut Aera dengan lembut .
" Awak buat apa ? " soal Taehyung . Lagipun Taehyung dah habis kerja . Bosan pula duduk dekat BigHit .
" Saya tengah kemas rumah . Kenapa ? " jawab Aera .
" Saya baru nak ajak awak keluar " kata Taehyung yang agak kecewa apabila Aera sibuk . Hm . Nak ajak siapa lagi .
" Ala.. Nanti la eh . " Aera menolak permintaan Taehyung . Bukan tak nak keluar tapi tak habis kemas rumah lagi .
" Boleh tak saya nak alamat rumah awak ? Saya tolong awak dekat rumah " pinta Taehyung agar gadis itu dapat memberi alamat rumah kepadanya . At least , kalau ada apa-apa jadi . Dia tahu di mana rumah Aera .
" Erm .. Taehyung oppa .. Bukan saya taknak bagi tapi saya tak selesa la " kata Aera .Taehyung terdiam .
" Kalau macam tu .. Awak telefon saya balik ye kalau dah habis buat kerja rumah tu . Saya tunggu and I love you .. " kata Taehyung lalu mematikan talian .
Aera pelik dengan perkataan yang terakhir sekali .
" I love you ? " soal Aera sendirian lalu tersenyum .
" I love you too , Kim Taehyung .. " ucap Aera sendirian sambil tersenyum seorang diri .
---
Selepas makan pagi , Hani menonton televisyen di mana rancangan Inkigayo sedang diulang tayang . Hani teruja kerana ternampak akan nama group BTS .
" Wah ada BTS !! " jerit Hani teruja .
BTS sedang melakukan persembahan mereka . Hani excited apabila ternampak kesayangannya . Siapa lagi kalau bukan Park Jimin dia .
Bunyi notification dari telefon membuatkan dia pandang . Rupanya notification dari Jimin . Dia menghantar kakao kepada Hani .
" Aku nak tengok yang mana satu ni ? Jimin dekat TV ke the real Jimin ? " kata Hani sendirian . Dia teringin nak tahu apa yang Jimin hantar sebenarnya . Jadi the real Jimin penting lagi .
Hani membuka kakao daripada Jimin . Ternyata lelaki itu menghantar gambar kepadanya . Gambar selfie sambil memberikan mini love.Dia menulis SARANGHAE 💕💖 Your turn...
YOU ARE READING
The Moments of Love { BTS } ✅
FanfictionTiga gadis yang merupakan sepupu iaitu Ahn Mimi , Kim Hani dan Seo Aera. Mereka bertemu cinta mereka yang sebenar . Masing-masing mempunyai cerita tersendiri. Ini adalah sambungan In The Soop S2 . Kisah bagaimana mereka bertemu dan mengenali pasan...