Keesokkan harinya , Hani pergi ke majlis pemakaman Puan Song. Hanya dia seorang diri sahaja yang pergi. Hani pergi ke arah Mi Na. Dia mengusap lembut belakang badan Mi Na .
" Sabar ye Mi Na.. " kata Hani. Sebenarnya Hani rasa kesian terhadap Mi Na . Dalam masa yang sama marah juga dekat Mi Na . Entah lah . Perasaan dia bercampur-baur sekarang .
Mi Na melepaskan pelukan . Dia tersenyum sumbing sambil memandang Hani .
" Thank you , Hani sebab datang .. Ini memang balasan untuk I sebab sikap I " kata Mi Na . Hani hanya diam tidak berkata apa .
" Mimi .. sampai sekarang tak tahu ke dia ke mana ? " soal Mi Na kepada Hani .
" Tak .. saya sendiri pun taktahu dia pergi mana . " balas Hani dengan keluhan berat .
" Kalau you dah jumpa dia.. please bagitahu I .. I nak explain semua dekat dia " kata Mi Na . Hani tersenyum sambil mengangguk faham .
" Sorry Mi Na .. Saya tak boleh lama-lama dekat sini . " kata Hani .
" Takpe .. you dah datang pun dah cukup . Thank you eh " ujar Mi Na pula . Hani meminta diri lalu keluar dari bilik tersebut .
Dia menuju ke arah kereta lalu menyandarkan diri .Telefon berdering menandakan ada orang menelefonnya .
" Aunty ? " kata Hani sendirian . Dia sendiri terkejut apabila ibu saudaranya yang menelefonnya . Ikon berwarna hijau diggesel ke kanan . Telefon dilekap pada telinga .
" Hello.. " Hani bersuara lembut .
" Hani .. Aunty nak tanya .. Masih tak jumpa lagi ke Mimi ? " Puan Ahn menyerbu soalan kepada Hani .
Hani memejam matanya . Dia pula yang kena . Haih.
" Erm.. Aunty... Maafkan Hani ... Hani taktahu Mimi pergi mana . Hani still cari dia , Aera pun tengah cari dia " jawab Hani kepada Puan Ahn .
" Kamu kan cousin yang paling rapat dengan dia ? Takkan itu pun susah nak cari ?! " marah Puan Ahn . Hani menggarukan kepala yang tidak gatal .
" Bukan macam tu Aunty... Hani masih lagi cari .. Hani janji .. kalau Hani dah jumpa Mimi .. Hani bagitahu Aunty .. " kata Hani .
" Bukan apa Aunty risaukan Mimi ... " ujar Puan Ahn dalam talian .
" Aunty .. kitaorang semua risaukan dia . Saya akan bagitahu Aunty kalau dah jumpa Mimi " kata Hani lagi .
" Ye lah ! " Puan Ahn mematikan talian . Hani memandang telefonnya . Dia menyembamkan wajahnya pada stereng kereta . Stress dia dibuatnya .
" Mana kau pergi , Mimi ?? " soal Hani sendirian sambil menghentak lembut kepalanya pada stereng kereta . Kebetulan seseorang telah ternampak Hani dari luar .
Lelaki tersebut mengetuk cermin tingkap kereta Hani .
Hani tersedar lalu memandang lelaki itu . Dia membuka tingkap tersebut .
" Awak okay ke ? " soal lelaki itu . Hani mengangguk .
" Saya okay ... Mianhae .. " kata Hani lalu menundukkan kepalanya . Lelaki itu mengangguk . Kereta Hani terus meluncur di atas jalan raya .
" Ish.. apalah kau ni Hani .. " kata Hani sendirian .
---
Jimin berjumpa dengan Namjoon di studio untuk berceritakan tentang semalam di antara Hani dengan Mina . Namjoon duduk berhadapan dengan Jimin .
" Hyung .. Jimin tengok sejak kebelakangan ni .. hyung tak banyak bercakap ... then.. " belum sempat Jimin bercakap habis , Namjoon memotong .
" Boleh tak straight to the point je ? Hyung ada banyak lagi kerja " kata Namjoon dengan tegas . Jimin menghela nafas berat .
YOU ARE READING
The Moments of Love { BTS } ✅
FanfictionTiga gadis yang merupakan sepupu iaitu Ahn Mimi , Kim Hani dan Seo Aera. Mereka bertemu cinta mereka yang sebenar . Masing-masing mempunyai cerita tersendiri. Ini adalah sambungan In The Soop S2 . Kisah bagaimana mereka bertemu dan mengenali pasan...