Soru

3.3K 238 213
                                    

Tenefüs zilinin çaldı ve hoca sınıftan çıktı. Sinirle kalemi bıraktım.

"Böyle ders mi olur kardeşim? Fizik ne ya?" dedim. Kimya hocası boş bıraktığı için fizik testi çözmüştüm ve beynimi tamamen bu derse bağışlamıştım.

"Geçmişe gidip Galileo Galilei"yi bıçaklamak istiyorum. Hep onun yüzünden bunlar." dedim.

Fizik dersi Galileo Galilei'nin yaptığı deneyler sonucu bulunmuştu.

"Yardımcı olmamı ister misin?" diye sordu Talha.

"Tüm sayfayı anlamadım. Hepsini anlatmak isteyeceğini sanmıyorum." dedim.

"Sana aralarından bir soruyu anlatayım. Benden anlarsan diğer soruları da anlatırım." dedi.

"Oha sen cansın. Hadi birini anlat." dedim. Gülerek test kitabını hafif önüne aldı ve ilk soruyu okudu.

"Bak şimdi anlatmaya başlıyorum." demesi ile tüm dikkatimi ona verdim.

"Güneş ile gezegen arasındaki potansiyel enerjisi -G çarpı m1 çarpı m2 bölü d diye hesaplanır. Burada gravitasyon sabiti G'dir. G de 6,6 çarpı 10 üzere 1 olarak verilmiş. Gezegenin kütlesi 0,4 çarpı 10 üzere yirmi kilogram. Güneşin kütlesi ise 1 çarpı 10 üzere 30 kilogram. Aralarındaki uzaklık da 1,9 çarpı 10 üzere 14. Buna göre az önce dediğim formül ile potansiyel enerji 13,9 çarpı 10 üzere 24 Jul olur." dedi.

Şaşkınlıkla ona baktım ve "Bu muydu?" diye sordum.

"Evet buydu." dedi gülerek.

"Çok rahat anladım." dedim.

O sırada Samira yanımıza geldi ve "Bahçeye çıkalım mı?" diye sordu.

"Kanka ilk kez fiziği anlar gibiyim. Bu tenefüste sanırım Talha'yı rehin alıp konu anlattıracağım." dedim.

Samira "Lan Burhan da Aşkım ile konuşuyor. Dışlandım sanırım." dedi.

Metin Samira'yan"Bende bahçeye iniyordum. Beraber çıkabiliriz." dedi.

Samira hızlıca "Olur!" diye bağırdı. Onlar sınıftan çıkarken geri soruya odaklandım.

"Sanırım tek o soruyu anladım. Diğerlerini de anlatmalısın." dedim.

"Fizik kitabın yanında mı?" diye sordu.

"Evet." dedim ve çantamdan kitabı çıkardım.

Talha ilk sayfayı açtı ve "Buradan anlatmaya başlayalım." dedi.

Gamzeli'm/ TextingHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin