Yargı

2.8K 219 100
                                    

Dondurma satan bir yer görmem ile "Dondurma ister misin?" diye sordum.

"Alalım güzelim." demesi ile "Atışlar sendendi. Dondurmalar da benden olacak. İtiraz istemiyorum. Şimdi söyle bekalım neli dondurma seversin?" diye sordum.

O tam bir şey diyecekken "Ben seçerim." dedim ve kırık ayağımın izin verdiği bir hızda dondurmacıya gidip dondurma aldım.

Birini Talha'ya verdim ve gülerek "Afiyet olsun." dedim.

"Sanki senden olunca dondurma daha tatlı oldu." dedi Talha.

"Bir şeylerin ücretini erkek ödemelidir diye oluşan yargı nereden çıktı acaba?" diye sordum merakla.

"Eskiden kadınların çalışma oranı çok düşüktü. Eve parayı getiren çoğunlukla erkek oluyordu. Ondan dolayı böyle bir algı oluşmuş olabilir." dedi.

"Sen söyleyince mantıklı geldi ama bu zamanda çalışan kadın sayısı artmasına rağmen bu algı değişmedi." dedi.

"İnsanların fikirlerini değiştirmek çok zor. Özellikle kadın erkek eşitliğini algılayamayacak kadar cahil insanlara laf anlatmak imkansıza yakın." dedi Talha.

"Hem erkek bireyden maddi olarak birçok şey  hem de kendisine kraliçe gibi davranılmasını isteyen kadınları anlayamıyorum. Tamam, insan sevdiğine bir şeyler alabilir falan ama örneğin bir sinemaya gidersem ve biletleri erkek almışsa bende atıştırmalıkları alırım. Bir kadın kendisine kraliçe gibi davranılmasını istiyorsa karşısındakine kralmış gibi hissettirmeli." dedim.

Talha'nın bana farklı baktığını görmem ile "Ne oldu?" diye sordum.

"Sanırım sana tekrar aşık oldum." demesi ile gülerek "Çok konuştuk dondurma eriyor." dedim.

Dondurmaları yerken boş bir banka oturduk. Onun birlikte denize karşı oturmak oldukça eğlenceliydi.

Telefonunun çalması ile açıp konuşmaya başladı.

"Tamam geliyorum birazdan." dedi ve telefonu kapattı.

"Annemler çağırıyor. İş yemeği gibi bir şey varmış. Benimde orada olmam lazım." dedi.

"Tamam git sen." dedim.

"Seni tek başına bırakmak istemiyorum." demesine gülümsedim.

"Ben kendim eve dönerim." dedim.

"Ayağın kırık. Zor olmayacak mı senin için?" diye sordu. Gitmesi gerektiğinin farkındaydım.

"Şuradan otobüse binerim. Sorun olmaz." dedi.

Dudağıma küçük bir buse kondurdu ve "Görüşürüz güzelim." dedi.

"Görüşürüz." dedim.

Yanımdan uzaklaşması ile bende ayağa kalktım ve geldiğimiz yönden yürümeye başladım.

Bana bakan kişiyi görmemle arkamı döndüm. Talha çoktan gitmişti.

Gamzeli'm/ TextingHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin