14 ; Rindu

3.2K 137 2
                                    

" Aku belum bagitahu kat parents Karla tentang rancangan kau ni. "

" Haa? Kau belum bagitahu? " soal Aiden tidak percaya. Zafriel mengangguk selamba. Aiden menumbuk perlahan dinding di sebelahnya. " So, apa kita nak kena buat sekarang ni? "

" Ala bagi panadol dua biji, sudahlah. " Zafriel mengangguk, menyokong kata Yusuff.

" No! She needs to go to the clinic too. " bentak Aiden. Dia bercekak pinggang sambil menghadap ke arah dua kawannya.

" Fine, if you are still with your decision. Aku ada satu cadangan. " Mereka berdua menumpukan perhatian kepada Yusuff. Kening Aiden terjungkit naik. " Kita bagi dia ubat tidur, and then terus kita bawa dia ke klinik. Macam mana? "

Puk!

" Adoi... "

" Kau ni bongok sangat kenapa? Dia tu dah sakit, bagilah panadol. Nak dibagi ubat tidur tu kenapa? " marah Zafriel.

" Ala kita nak bawa dia pergi klinik kan? Dia tu kan degil sangat tak nak pergi. Kita bawalah dia dalam keadaan tidak sedar. " jelas Yusuff. Tangan masih menggosok kepala yang baru ditepuk oleh Zafriel tadi.

" Haah kan? Okaylah, aku pergi suruh Emma buatkan dia air ke makanan ke. Lepastu letakkan ubat tidur. Hm okaylah, aku pergi dulu. " kata Aiden dan berlalu pergi. Zafriel memandangnya pelik.

" Apa ke bongok sangat si Aiden tu hari ni? " Yusuff tersenyum bangga. Dada Zafriel ditepuknya menggunakan belakang telapak tangannya. Serentak itu, Zafriel mengalihkan pandangan ke arahnya.

" See? Rancangan si bongok ni lah yang dijadikan pilihan. " katanya dan berlalu pergi. Zafriel menahan geram.

" Kalau jadi apa-apa dekat Karl, dua-dua ekor tu aku buat sampai tidur terus. Tidur MATI. Barulah pasangan dunia akhirat... " katanya sendirian.

◇◇◇

" Hm... " rengekan Karla membuatkan semua yang ada di dalam bilik itu terus mendekatinya. Karla terjaga dari 'tidur' lenanya. Kepala dipegang apabila rasa sakit mencengkam kepalanya.

" Karla dah bangun? Nak air tak? Kak Emma boleh tolong ambilkan. " serbu Emma. Karla yang baru tersedar memandang sekelilingnya hairan. Ni bukan bilik aku...

Karla bangkit dari baringnya. Dia mengesot ke belakang sedikit. Sampai di kepala katil, dia bersandar untuk tenangkan diri.

" Macam mana Karla boleh ada dekat sini? " soalnya. Masing-masing terkebil-kebil mendengar soalan Karla itu.

" Sebenarnya tadi kita orang ba-- "

" Karla pengsan tadi. Kita orang terus bawa ke sini. Karla tak ingat ke? " kata Aiden, laju dia memotong percakapan Yusuff.

" Oh yeke? Karla tak ingat. Kepala Karla rasa sakit sangat. " katanya sambil memegang kepalanya. Zafriel memandang tajam ke arah Yusuff dan Aiden yang membuat muka tidak bersalah kepadanya.

Emma menghulurkan secawan air untuk Karla. Dia duduk di tepi katil sambil mengusap kaki Karla.

" Kalau Karla nak apa-apa, bagitahu je dekat akak. Okay? " Karla mengangguk. Cawan tadi diberikan semula kepada Emma.

" Hm I guess we should go now. " kata Zafriel. Dia banyak lagi kerja yang perlu diselesaikan. Begitu juga dengan Aiden. Yusuff? Hm menganggur jelah dia dekat rumah. Baru balik outstation, rehat dulu.

The MafiaWhere stories live. Discover now