Další den ráno bylo v domě dusno. Opravdu. Bylo to stejné, jako na zámku. Sherlock se snažil na zahradě číst, ale cítil se příšerně provinile, a tak většinu času jen zíral směrem k lesu. John kolem něho občas tiše prošel, v jednu chvíli přišel poslíček s novinami a blonďák si zhluboka povzdechl, když uviděl fotku na titulní stránce. Byl na ní on s Sherlockem, Sherlock jak něco potěšeně říká té paní se zeleninou. To bude pozornosti, pomyslel si John otráveně, poděkoval Mikeovi a omluvil se mu, že na něj poslední dobou neměl čas. Pošťák se podíval směrem k princi v trávě a chápavě se na blonďáka usmál. Jako kdyby něco tušil...
John na Sherlocka chvíli neurčitě hleděl, poté se otočil a zaplul zpět do domu. Tmavovlásek si pevněji přitiskl kolena k hrudi a smutně si povzdechl. Teď už John ani nechce být jeho přítel. Možná s ním večer půjde jen aby mu dohodil nějakou holku a konečně se ho zbavil. Sherlock svraštil obočí, opět sáhl po knize a téměř násilím se do ní znovu začetl.
Po pár minutách se John opět objevil a položil vedle prince tác s šálem čaje a nějakými sušenkami. Poté k Sherlockově překvapení mlčky pohladil tmavovláska po rameni a odešel. Princ už mu vůbec nerozuměl. Tak co tedy po něm chce? Vždyť mu přece "zkazil" šanci s Mary, tak proč tohle dělá? Nabručeně se napil čaje, a pak se bez přemýšlení zakousl do sušenky. Byly výborné. Přesně takové si nezasloužil.
Ráno i odpoledne se přehouplo nebezpečně rychle a náhle stál Sherlock jen v obleku, který si ve městě koupil, nejistě v části s jídelním stolem. John už na něj viditelně naštvaný nebyl, jen byly věci mezi nimi takové divné. Jakmile blonďák vstoupil v obleku po svém otci do místnosti, Sherlock na něj zůstal ohromeně koukat. Došlo mu, že se na něho dívá příliš dlouho a rychle začal propalovat podlahu. ,,No tak," rozesmál se John a rozhodil rukama. ,,Jak vypadám, pane expert v módě?" škádlivě se na tmavovláska ušklíbl a donutil ho tak opět zvednout pohled.
,,Sluší ti to," řekl pevně a Johnovi úšklebek pohasl a ruce klesly znovu podél těla. ,,Když to řekneš takhle," zamumlal stydlivě a promnul si ruku. Chvíli tam stáli v trapném tichu, když ho díkybohu přerušily venkovní hodiny, které odbily šestou hodinu. John se vzpamatoval a už rychle popoháněl Sherlocka k obutí a odchodu.
Když dorazili na místo, taneční zábava byla již v plném proudu. Začínalo se vždy zvesela, a tak se tam momentálně všichni kroutili v náhodných pohybech a Sherlocka to trochu děsilo. Zůstal stát opodál, zatímco John se okamžitě dal do tance s Molly a smál se u toho jako šílený. Tmavovlásek sledoval nadšení v jeho tváři a záviděl mu, že je tak společenský. On samotný by tam jen osaměle stál, kdyby si ho ovšem nevšiml nějaký rozjařený chlapec, tak o dva roky mladší než on a nezatáhl ho za ruku přímo do chumlu s těmi nejrozjetějšími tanečníky.
Sherlock byl zděšený. Přes všechny ty lidi nemohl najít Johna a ten kluk ho právě táhl za sebou a smál se. Vypadal, že se dobře baví a tmavovlásek mu to ke svému překvapení skutečně nechtěl zkazit, a tak se přetvařoval a pokoušel se aspoň pohybovat rukama do rytmu. Byla to jako otřesná noční můra z plesu na jeho šestnáctých narozeninách. Polovina sálu se opila a on byl veprostřed toho všeho. Tohle bylo jiné, protože ti lidé opilí být nemohli. Byli jen takhle...hyperaktivní.
Začala hrát hudba na ploužák a chlapec běžel vyzvat nějakou brunetku, takže byl Sherlock konečně volný. Začal se rozhlížet kolem, jaká dívka mu přišla nejsympatičtější, ale znejistěl a rychle couval. Pokoušel se opět najít Johna a ten už kráčel vedle Mary přímo doprostřed, ona na něm byla zavěšená. Díval se přímo na ni a očividně nic jiného neviděl. Sherlock nevěděl, co má dělat. V poslední chvíli si vyhlédl lavičku kousek od všeho dění, rychle se na ni posadil a oddechl si. Cítil se trochu osamělý...ne, hodně. Sklesle sledoval Johna s Mary a na chvíli mu problesklo hlavou, proč jen není skutečná princezna, ale raději sevřel lem svého obleku a zahleděl se do země.
Mary Morstanová opravdu chtěla tančit s Johnem Watsonem. Neskutečně moc. Jenže zrovna když tančili kolem, všimla si osamělého Sherlocka na lavičce. John ho očividně vůbec neviděl, a tak udělala zásadní krok. Tak tohle ne. Chudák kluk. ,,Promiň, Johne, musím jít," řekla rychle a než stačil John něco namítnout, vytrhla se mu a běžela pryč. Teď už si ho přece všimnout musí.
John si povzdechl. Udělal snad něco špatně? Tiše na sebe nadával a obrátil se k místu, ke kterému Mary běžela, zády, když vtom si všiml sedícího Sherlocka. Ten měl ruce sepjaté pod bradou, ale viditelně hleděl spíš do země, než aby přemýšlel. John se rozhlédl kolem a když Mary stále nezahlédl, vydal se k princi. Vypadal tak bezradně, že ho to vyděsilo. Nevěděl ani jestli to vyjde, ale za pokus to stojí. Vykročil přímo k němu, poklonil se a natáhl ruku. ,,Smím prosit?" zeptal se zdvořile a chvíli čekal.
,,Smíš." John vzhlédl a uviděl Sherlocka, který měl oči plné očekávání. Zářivě se usmál a nabídl princi rámě. Ten ho s pousmáním přijal a vykročili přímo k ,parketu'. Zrovna začala hrát hudba na tango a John znervózněl. Zná Sherlock tento tanec? V královstvích není moc obvyklý. Sherlock se však před Johna neotřeseně postavil, jednou rukou vklouzl do té jeho a druhou se mu přichytil za zády. Vyzývavě se na Johna usmál, a ten mu úsměv oplatil. Vydali se po ,parketu' a lidé, jako by jim automaticky uhýbali. John se nemohl na svého neobvyklého tanečního partnera vynadívat. Pohyboval se s takovým sebevědomým a ladností. Blonďák byl ohromený.
Ani jeden z nich si nevšiml, že hudba začala hrát hlasitěji a kolem nich se utvořil kruh zvědavců. Náhle začala Mary Morstanová tleskat. K ní se přidala Molly Hooperová, Mike Stamford a Sherlockův neznámý tanečník, a už to jelo. Dav kolem nich tleskal do rytmu, ale ani jeden z chlapců si toho nevšímal. Sherlock se soustředil na své pohyby, John zrovna tak a přitom stále sledoval tmavovláska. Pustil ruku na jeho zádech, aby Sherlock provedl otočku a kdyby to bylo možné, Johnovi by jiskřily oči. Princ jakoby se točil celou věčnost a jeho taneční partner nebyl jediný, který ho sledoval. Diváci ztichli a na těch pár sekund jen zírali. Poté John zpanikařil, že Sherlock spadne a rychle ho chytil kolem pasu a zaklonil v zádech, aby ukončili tanec.
Zůstali na sebe v naprostém tichu koukat. Kolem nich se ozval aplaus, avšak toho si ani jeden z nich nevšímal. Po chvilce se Sherlock spokojeně usmál. ,,Nejsem špatný, co?" zeptal se Johna s úsměvem, a ten ho konečně narovnal. Pas mu však stále nepustil, jak byl zaražený. Všiml si také, jak neskutečně úzký ho princ má. ,,Nejsi špatný? To bylo naprosto úžasný!" zablekotal a konečně si uvědomil, že Sherlocka stále drží a rychle od něj odstoupil.
Sherlock stydlivě sklopil pohled. Od Johna to znělo jinak. ,,Ty zrovna tak," oplatil mu to a zvedl k němu zelenomodré oči, které svítily radostí. John zrůžověl a rychle zavrtěl hlavou.
Poté nikdo z nich neřekl vůbec nic. Jakoby zůstali sami dva na širém světě, i když se kolem nich formoval dav, který je chválil. Usmívali se na sebe a jejich minulé neshody přestaly existovat.
ČTEŠ
Jak naučit princezny býti klukem
FanfictionPrincezna Sherlock. Jinak mu za celý jeho život neřekli. Vše to byla chyba jeho rodičů, kteří po jeho bratrovi chtěli dceru, které jim nebylo přáno. Rozhodli se tedy, že z jejich syna Williama prostě udělají svou dceru Sherlock, a tak už to prostě n...