- 16 -

329 22 6
                                    

Kapitolku věnuji @adela358 za její trpělivost s opravováním a čtením tohoto příběhu!


Večeře se chýlila ke svému konci a všichni si uvolněně povídali a probírali své plány na nadcházející Vánoční prázdniny. Harry si sedl vedle Ginny a snažil se upoutat její pozornost. Ron se tiskl k Levanduli a nevnímal nikoho kolem sebe.

Hermiona byla zrovna uprostřed hovoru o bylinkářství, který spolu s Nevillem vedli, když vtom ucítila lehké šimrání v zátylku. Jako kdyby jí někdo upřeně pozoroval. Nenápadně se otočila a automaticky se podívala k učitelskému stolu.

Pohled jí jako první padl na místo jejího učitele Obrany proti černé magii, ale k jejímu překvapení bylo prázdné. Na okamžik pocítila lehké zklamání, ale se zatřesením hlavy se ho snažila dostat pryč a radši se pokoušela najít svého pozorovatele.

„Dnes už se Severuse nejspíš nedočkáme slečno Grangerová." Mia leknutím nadskočila. Hlas, který se jí ozýval v hlavě rozhodně nepatřil jí samotné.

„Nemusíte se bát. Vaše nitrobrana není vůbec špatná, ale dovolil bych si skromně podotknout, že já nejsem ten nejjednodušší protivník." po chvilce Hermioně došlo odkud vane vítr. Brumbál se na ní s jiskřičkami pobavení v očích díval a ona jenom nechápavě povytáhla své obočí.

„Omlouvám se, že vás ruším od jistě velice zajímavého rozhovoru s panem Longbottomem, ale je to důležité. Musím vás poprosit, abyste se spolu s panem Potterem a Weasleym zítra před odchodem do Prasinek dostavili do ředitelny. Chtěl bych s vámi probrat něco důležitého. A zároveň se omlouvám za proniknutí do vaší hlavy, ale přišlo mi to jako nejjednodušší způsob, jak vám moji prosbu sdělit. Navíc mi profesor Snape prozradil, že máte jistý talent na nitrobranu, takže pro vás budu mít i celkem zajímavou nabídku."

To bylo poslední, co jí ředitel Brumbál řekl, než ladně opustil její hlavu. Hermiona jeho směrem pouze přikývla a pokusila se opět věnovat svou pozornost Nevillovi, ale moc jí to nešlo.

„Profesor Snape mě pochválil? A před Brumbálem? To se asi duchové Vánoc už úplně zbláznili ne?" pousmála se sama pro sebe Mia, ale zároveň jí to lichotilo. Nevěděla proč a jak, ale od jistého zvláštního incidentu na ošetřovně a při její neopatrnosti při odchodu z Velké síně si začala všímat, že jí Snape věnuje jistou pozornost.

Netušila, jestli je to doopravdy tak, nebo si to jenom namlouvá, ale neomylným faktem bylo, že urážky na její osobu z jeho strany řídly, až nakonec vymizely úplně.

„Drazí studenti a profesoři!" ozval se Brumbál potom, co ze stolů z ničeho nic zmizelo veškeré jídlo. Ron si jenom naštvaně odfrknul, jelikož měl ještě na talíři nedojedené kuřecí stehno.

„Jsem velice rád, že jste zde chvíli posečkali, jak jsem vás žádal před večeří. Mám pro vás totiž novinku, ze které si myslím, budete mít všichni radost." celou Velkou síní se rozlehl tichý šepot, jak se studenti začali v napětí dohadovat o tom, co Brumbál chystá.

„No dobrá. Vidím, že jste nedočkaví, a tak vás nebudu déle napínat. Rozhodl jsem se letos v předvečer Štědrého dne uspořádat v Bradavicích Vánoční ples! Bude to formální záležitost, ale celý večer se ponese v duchu zábavy a vánoční atmosféry. Apeluji na vás chlapci, abyste si rychle začali shánět partnerku, jelikož doprovod je podmínkou pro účast na plese. A vám dívky radím zítra navštívit Prasinky, jelikož vám dávám na zítřejší den volno, abychom měli všichni dost času na přípravy. Za týden se tedy můžeme těšit!" všichni se začali nadšeně bavit a dohadovat o tom, co si vezmou na sebe nebo v případě kluků, koho pozvou.

S hvězdami nad hlavouKde žijí příběhy. Začni objevovat