- 19 -

312 24 6
                                    

Tak jsou tady Vánoce! Všem vám přeji jenom ty nejhezčí svátky, pořádně si to dnes užijte a jako dárek tady máte ode mě kapitolku o den dřív!


Po návratu do hradu se Hermiona zašla převléknout, aby neseděla na večeři v mokrých věcech od sněhu. Celý den si nakonec užila, i přes časté myšlenky na ranní setkání a na profesora Snapea, které stále tak úplně nechápala.

Večeře proběhla v duchu nadcházejících svátků. Uvolněnou atmosféru jenom doplňovaly vysoké stromečky, ještě nenazdobené, které stály po stranách Velké síně. Jeden pro každou kolej. Studenti dostanou v neděli možnost na stromek přidat nějaké ty ozdoby a vyzdobit si ho podle svých představ.

Mia už se nemohla dočkat, až se celý hrad oblékne do svého Vánočního hábitu a všude budou veselá světélka, stromky a jmelí. Vánoce bylo její nejoblíbenější období a ona se rozhodla si ty letošní náležitě užít.

„Nezajdeme se dneska večer podívat na Astronomickou věž? Mají padat perseidy a myslím, že by mohlo být hezké strávit nějaký ten ještě klidný čas před svátky spolu." navrhla Lenka, která dnes opět večeřela u jejich stolu.

„To je super nápad Lenko! Vezmeme s sebou deky a všechno!" nadchla se pro věc Ginny a s rychlým rozloučením odběhla pryč z Velké síně. Prý to všechno připraví a bude je očekávat v deset u Astronomické věže.

„Ginny, počkej! Pomůžu ti." zakřičel za utíkající rudovláskou Harry a společně zmizeli za rohem.

„Tak co, myslíte, že se jí dneska Harry zeptá?" vyzvídal Ron s ďábelskými jiskrami v očích.

„Měl by, jinak Ginny přijme pozvání od nějakého paka, které si jí nezaslouží. Ale počkej, to bys měl vědět ty, jako jeho kámoš ne?"

„To sice jo Mio, ale úplně se nechci vyptávat na jeho vztah s mojí sestrou chápeš? Je to divný. Já vlastně ani nevím, jestli chci, aby šli spolu. Vždyť je to Ginny a Harry, no dokážete si je spolu vůbec představit?" Mia s Lenkou se na sebe jenom usmály a s širokými úsměvy na tváři přikývly.

„Docela i jo. Harry si zaslouží někoho, kdo ho bude doopravdy mít rád a Ginny zase kluka, který bude mírnit její temperament." Lenka souhlasně přikývla a následně odešla za svými kamarády z Havraspáru.

„A s kým půjdeš ty Rone? Už jsi někoho pozval?" zeptala se Mia v naději, že by třeba mohli jít spolu jako kamarádi.

„No, víš, já pozval Levanduli. Když spolu chodíme, bylo by blbý, kdybych šel s někým jiným, chápeš?" Hermiona se jenom plácla rukou do čela a zasmála se.

„Vlastně jo. Já úplně zapomněla, že už jste oficiálně spolu. Tak to je potom jasný, to vám přeju."

„Co ty, už tě někdo pozval?" optal se zdvořile Ron, ale z větší části se věnoval svému talíři, než své kamarádce.

„Ještě ne, snad se někdo najde. Nechci si to nechat ujít." zrzavý kamarád jenom přikývl a tím jejich konverzace skončila. Od té doby, co se stýkal s Levandulí, se Ron změnil. Nebyl už tak otevřený a jediné, o co se zajímal, byla jeho otravně dokonalá přítelkyně a jídlo.

Na Astronomické věži se sešli v plánovaný čas a byli mile překvapeni. Harry s Ginny si dali záležet. Kolem modelu Země byla vykouzlena bílá světýlka, a tak nebylo potřeba svítit pochodněmi, které byly k dispozici na stěně.

Ležení z dek bylo připravené u stěny, aby se mohli i opřít, ale stejně to nakonec dopadlo tak, že většina z nich polehávala. Díky Lence, která opět vyčarovala svoje Levandulové limonády měli i něco k pití, a tak se jejich večer ubíral příjemným směrem.

S hvězdami nad hlavouKde žijí příběhy. Začni objevovat