"You dah berhenti?! But, why so suddenly?!" tanya Ashraf yang agak terkejut dengan apa yang diberitahu oleh teman wanitanya itu.
"I dah tak boleh nak belajar kat sana lagi... I pernah beritahu you kan, yang I susah nak carry course tu?" jawab Elyssa.
"Yes, I know... Tapi, you yakin ke dengan keputusan you ni? Uncle and aunty macam mana? Diorang tak kisah ke?" tanya Ashraf dengan nada suara yang risau.
"I one hundred percent yakin dengan keputusan I. Mummy and daddy I pun ok jek dengan keputusan I ni. Mula-mula tu, diorang memanglah macam tak setuju. But, after I convinced them, they supported my decision." terang Elyssa kepada Ashraf.
"Ok... Kalau keputusan you dah muktamad and family you pun tak kisah, I pun ok jek. I sokong keputusan you. But make sure, kali ni you ambil course yang you betul-betul boleh carry. Ok?" Ashraf memberikan sokongan kepada teman wanitanya itu.
"I've made up my mind. I nak ambil course yang sama dengan you!" balas Elyssa dengan suara yang ceria.
"Are you sure? You bukannya minat pun dengan Economics Course. You yakin ke boleh carry nanti?" tanya Ashraf yang sedikit hairan.
"Alah, takpe... You kan ada... Kalau I tak boleh carry pun, you boleh ajar I. Yang penting, I boleh selalu ada dengan you..." jawab Elyssa dengan suara yang manja.
"Sorrylah ya, Ash... Aku bukannya nak menyampuk, tapi kau tak lapar ke? Apa kata kita beli makanan dulu? Lepas tu, baru sambung discuss pasal ni. You pun mesti dah lapar kan, El?" Azray yang duduk di sebelah Ashraf itu mencelah perbualan antara Ashraf dan Elyssa.
"A'ah... Lupa pulak aku... El, you nak makan apa? Biar I dengan Ray yang pergi beli, you tunggu kat sini dengan Riz." tanya Ashraf kepada Elyssa.
"Eh, takpe. Biar aku dengan Ray jek yang pergi." Rizal yang duduk di sebelah Elyssa menawarkan diri untuk pergi membeli makanan di kafe kolej itu.
"It's ok Riz. Biar aku yang belikan makanan untuk girlfriend aku. Kau duduk kat sini, temankan El." balas Ashraf kepada Rizal.
"So El, you nak makan apa? Makanan favourite you or you nak try something else?" tanya Ashraf kepada teman wanitanya itu.
"Apa jek yang you belikan untuk I, I akan makan. But make sure, bukan makanan yang berlemak tau..."
"Ok, ma'am!" Ashraf memberikan tabik hormat, sebagai tanda menurut arahan teman wanitanya itu. Lantas, dia dan Azray pun pergi membeli makanan.
***
"Daddy, boleh Am masuk?" Amri mengetuk perlahan pintu bilik kerja bapa tirinya itu."Masuklah..."
Amri lantas masuk ke dalam bilik itu setelah diizinkan oleh Tan Sri Burhan.
"Sorry ganggu daddy tengah buat kerja. Am just nak beritahu something kat daddy."
Tan Sri Burhan yang sedang menumpukan perhatian pada komputer ribanya, berpaling ke arah anak tirinya yang sedang berdiri di hadapannya itu.
"It's ok. Daddy tak busy pun. Am nak beritahu apa?"
"Am setuju untuk belajar kat Kolej Sinaran Bintang. Macam yang daddy nak." ucap Amri kepada daddynya itu dengan yakin.
"Betul ke ni? Bukan ke hari tu, Am beria-ia tak nak sambung belajar kat kolej tu?" tanya Tan Sri Burhan, inginkan kepastian.
"Am dah ubah fikiran... Am rasa ok jugak kalau Am belajar kat sana. Lagipun, Am tak nak kecewakan daddy. Daddy suruh Am belajar kat situ, so Am akan ikut cakap daddy." jawab Amri dengan suara yang tenang.
YOU ARE READING
Penjaga Hati
RomanceZaman kanak-kanaknya tidak seperti kanak-kanak yang lain... Dia selalu dihina dan diejek oleh rakan-rakan sebaya disebabkan oleh status dirinya sebagai seorang 'anak luar nikah'. Namun, Syafikah Balqis tetap tabah menjalani hidupnya yang penuh deng...