CAPÍTULO TREINTA Y CINCO 👠

13.9K 794 40
                                    

"Davieka, wake up. Davieka? Do your hear me?" Satu suara garau membuatkan Quinn Davieka tersedar. Matanya dibuka perlahan dan wajah lelaki itu dipandang.

"Luke..?" Soalnya perlahan. Luke, iaitu anak buah Hunter yang pernah diseksa oleh Hunter dahulu menghela nafas perlahan apabila gadis itu masih bernyawa. Quinn Davieka memerhati sekeling dan dahinya berkerut.

"Apa jadi?"

"Jangan risau, you selamat disini." Ujar Luke. Quinn Davieka cuba bangun namun sakit di kepalanya membuatkan dia kembali baring.

"What's happen, Luke? Kita dekat mana?" Soal Quinn Davieka perlahan. Luke memandang gadis itu.

"We're in bunker." Jawabnya. Quinn Davieka terkedu.

"Bunker? Apa jadi?" Soal gadis itu bertalu talu. Luke kembali merapati gadis itu apabila Quinn Davieka ingin bangun. Di badan gadis itu tersarung hoodie miliknya apabila dia menemui gadis itu dalam keadaan separuh bogel tadi. Dia membantu Quinn Davieka bangun dan gadis itu bersandar pada dinding memandangkan bunker ini tidak ubah seperti stor yang menyimpan pelbagai senjata.

"Tell me, Luke." Ujar gadis itu. Luke menggigit bibir dan menghela nafas.

"Hunter mengamuk. He found you when you're almost being raped by Leo. Dan now D'Ezekiel dah lancarkan serangan dekat St.Mafia dulu."

"Mereka tengah berperang?" Soal Quinn Davieka. Luke angguk.

"That's why we're here. In the bunker. Dekat sini kita akan selamat dari segala serangan yang mematikan."

"Hunter?" Soal Quinn Davieka. Luke menoleh

"He's the leader for the war."

Quinn Davieka terus bangun sebelum tubuhnya yang lemah itu disambut oleh Luke apabila dia jatuh.

"Davieka, you masih tak boleh bergerak. I'm sorry but we didn't allowed by Hunter to let anyone else enter this bunker untuk rawat you. Lepas semua selesai, I bawa you ke hospital."

"I nak tolong Hunter!" Bentak Quinn Davieka sambil memegang kepalanya yang sakit. Luke menggeleng kecil. Degil betul. Kemudian dia memberikan pil tahan sakit kepada Quinn Davieka apabila gadis itu sudah tidak larat.

"Leo tak.." Soalan Quinn Davieka tergantung sambil memandang Luke. Lelaki itu menggeleng.

"Dia tak sempat sebab Hunter found you earlier. Kalau tak, Hunter akan mengamuk dengan lebih teruk." Ujar Luke. Quinn Davieka menggigit bibir.

"I hope we'll win."

"We need to win, Davieka. Kalau kita kalah, D'Ezekiel akan disenarai hitam di seluruh dunia dan empayar D'Ezekiel akan hancur sebab D'Ezekiel yang memulakan peperangan dengan St.Mafia." ujar Luke. Quinn Davieka hanya diam dengan mata berair.

"I nak tolong Hunter juga. Please." Rayu Quinn Davieka. Luke menggaru kening.

"How?"

***

Bunyi dentuman demi dentuman serangan balas antara mereka diperhati dengan penuh minat. Hunter merenung tajam kawasan yang marak dengan api. Hampir 70 ribu penduduk diarah berpindah serta merta apabila kawasan ledakan bom hampir meranapkan seluruh bandar.

Asap sudah berkepul di udara dan Hunter memerhati figura yang sedang memegang senapang berjauhan dengannya sambil merenung dia.

Stefan

"Attack to left!" Arah Hunter sambil dia melangkah ke arah Stefan. Lelaki itu itu mengacukan senapang ke arahnya namun dia pantas mengelak. Seketika kemudian, bertalu talu tembakan dilepaskan di kedua dua belah pihak bagi melindungi ketua masing masing.

1 |   QUEEN'S   [C]Where stories live. Discover now