"Korang berdua pergi la mana-mana dulu. Saya kerja sampai pukul lima petang camtu.", kataku sambil tersenyum. Kalau aku hangkut diaorang masuk office kang, nanti orang kata aku ni pelik pulak. Iye la, diorang pun tak tahu siapa aku. Hmm.
"Good morning Zarif", sapaku ceria. Ni kalau orang lain tengok, mesti diorang cakap aku sewel. Bukannya korang tak tahu. Second day kerja, aku jerit tengah-tengah lobi. Third day, aku jerit nama waiter yang tak kena dengan orang. Haih.
Tiba-tiba hari ni aku 'sopan' pulak. Hahaha. Zarif tersenyum manis sehingga menampakkan lesung pipitnya. Gulp! Encem nya! Tak Mira. Kau dah ada Khalif!
Ehem. Aku berdehem perlahan untuk membuang perasaan rollercoaster ku. Zarif yang menanti diriku segera mendekati aku. Kami berbual kosong sehinggalah ada seorang makhluk bersuara.
Itu suara big boss. Belum sempat aku teruskan perbualan yang tergendala, Mr. Rayyan bertindak menarik lenganku. Tak cukup dengan itu, dia merapatkan jarak di antara kami.
Eh kau dah kenapa bang long? Bang ngah yang seperti memahami situasi aku segera menahan lengan bang long yang menarik lengan ku.
Mujur bang ngah ada. Kalau tak memang aku hempok kepala big boss kejap lagi! Big boss tak big boss! Apa-apa pun kau still bang long aku.
Bang ngah tersenyum setelah melihat senyuman aku. Oh, aku sayang kau bang ngah!
Aku berlalu ke office dengan aman bahagia. Bukan tu saja, aku ada la jugak sempat bertegur sapa dengan staff yang lain. Kak Yaya pulak tersenyum nakal melihat aku.
"Aii....Mira, ada pa pa yang terjadi ke hurmmm?"
Aku yang melangkah riang ria ke office ku segera menghentikan langkahku. Apa maksud kak Yaya?
"Ada apa ya kak Yaya cakap macam tu kat saya?", soalku yang sememangnya blurr. Kak Yaya pulak mendera otakku untuk mengingati hal yang berlaku.
Ting! Otakku mula berfungsi. Ehhh, takkan la kak Yaya nampak pasal tadi? Tak kot. Jangan buruk sangka dengan orang Mira...
Tak menunggu lama, kak Yaya berbisik perlahan padaku.
"Boss sentuh awak tadi ke cik adik?", dan akhirnya kak Yaya mulai menyeringai ketawa. Alamak! Aku menggaru-garu kepala yang tidak gatal. Aku akhirnya berbisik pula kepada kak Yaya.
"Nanti-nanti la Mira cita perkara yang sebenar yerr."
Aku mula lari sambil menekup muka ku yang merah menyala. Alahai. Tu bang long kau jerr kot Mira. Apahal kau pulak yang lebih-lebih? Ehem.
Belum sempat aku melabuhkan punggung di kerusi, intercom mula berbunyi. Takyah tanya la sapa punya kerja yang nak tekan-tekan intercom. Memang aku konfem la tu bang long!
Ternyata, bukan suara bang long di hujung sana. Tapi suara bang ngah!
"Dik, nanti kau masuk office bang ngah kejap tau."
Nak bandingkan arahan bang long ngan bang ngah, sebenarnya takde beza pun. Yang bezanya suara diorang dan cara arahan tu. Bang long suara husky plus tegas. Kalau bang ngah suaranya lebih garau dan lembut. That's why aku lebih rapat ngan bang ngah! Ceh! Takde beza pun. Dua-dua tetap abang aku. Hmm.
"Ok."
Aku segera bangun dan melangkah ke office second big boss. Nasib bilik sebelah menyebelah jerr. Grr...
"Jemput la duduk dik. Bang ngah tak kisah pun kalau adik nak buat hal kat sini."
Cis. Sempat pulak dia mengutuk aku. Ok. Aku tarik balik kata-kata ku.
Bang ngah seperti malas nak berdalih, dia terus menanya perihal yang sebenar.
"Ni bang ngah nak tanya sikit. Mana bodyguard adik si Danial ngan Eric tu? Rasanya diorang ada tadi masa hantarkan adik."
YOU ARE READING
My Sweet Mr. Dingin!
Romance(Sinopsis) Gara-gara dia terlanggar dengan seorang lelaki yang dingin di kafeteria, Mira perlu menanggung akibatnya! Nazrin Khalif pulak tu. Dengan sikap dingin dan mulut puakanya lagi... Setelah kejadian itu berlaku, jejaka itu selalu bertekak deng...