Bab 11 : Lunch Date

693 41 0
                                    

Alamak! Ms. Munirah tak kasi kami keluar awal hari ni! Mesti mamat beku tu jadi 'incredible hulk' disebabkan aku tak tepati janji. Ahhhhh! Tak boleh jadi ni!

Aku tak ada pilihan lain untuk message dia dalam kelas sekarang. Ya, aku tahu. Ms. Munirah pun sudah mengharamkan kami untuk menggunakan sebarang gajet terutamanya waktu kelas dia. Kalau tak disebabkan student bernama Adli, kami sememangnya keluar lunch dengan aman bahagia.

Assalamualaikum awak. Saya datang lambat sikit tau. Ms. Munirah tak kasi kami keluar lunch awal. Sebab dia hangin sikit hari ni
                                     ~ Nur Amirah Khaylisa

Mujur dia reply segera message aku. Kang tak pasal-pasal dia menunggu aku lama pulak.

Waalaikumussalam. Kau ada kat mana Khaylisa? Aku pergi cari kau sekarang.
                                    ~ Tengku Nazrin Khalif

Uiksss.....sanggup pulak dia nak cari aku kat seluruh bangunan UiTM ni? Kenapa kau gigih sangat wahai encik mamat beku? Beria-ia jer kau datang nak cari aku. Macam la kau akan jumpa aku kat sini.

Saya ada dalam kelas sekarang. Kalau tak boleh jumpa hari ni, nanti-nanti pun boleh. Menyusahkan awak jerr Khalif.
                                     ~ Nur Amirah Khaylisa

Kesian jugak la kalau dia cari aku satu bangunan ni. Aku pun tak nak menyusahkan dia. Aku pun bukannya kejam sangat sampai nak kacau waktu dia. Entah-entah dia busy.

Aku cari kau sekarang. Untuk kau aku sanggup cari kau walau satu bangunan ni sekalipun. Wait for me sayang! 😚
                                     ~ Tengku Nazrin Khalif

Perangai gila dia dah datang balik. Kenapa dengan mamat beku ni eh? Suka sangat usik aku dengan panggilan sayang. Benci ahhhh kalau macam ni! Tapi aku tidak membalas message si dia.

 ♪♪♪

AKU sedikit tersentak apabila seorang jejaka bertindak mengetuk pintu kelas aku. Aku yang sedari tadi yang hanya menundukkan kepala mula mengangkat pandangan aku. Student yang lain seolah-olah merenung aku. Mana tak renungnya. Dengan tiba-tiba jejaka itu datang menghampiri aku dan bertindak menarik lenganku. Pegang berlapik yer.....

Aku terkebil-kebil memandang gerangan siapakah yang berani bertindak sebegini rupa ke atas diri aku. Zappp! Tiba-tiba aku bagaikan terkena panahan pikachu. Aku bagai tak percaya dengan gerangan manusia yang berada di hadapan aku. Mamat beku tu! Apa kau cuba nak buat ni?

Ms. Munirah hanya tersenyum melihat drama tak berbayar aku dengan si dia di hujung kelas. Ms. Munirah benarkan aku pergi? Sekali seumur hidup dia benarkan student dia keluar dari kelas dia? Wah, ajaib ni!

Aku hanya mengemaskan barang-barang aku selepas mamat beku tu memberi arahan. Heh! Macam ditactor! Yang peliknya, semua student tersenyum-senyum memandang aku dengan si dia. Dah kenapa?

Aku malas melayan perasaan aneh dan hanya mengekori encik mamat beku. Sampai ke sini dia sanggup cari aku semata-mata hal sekecil ini?

"Hah, kau dah kenapa senyum sorang-sorang macam joker? Kau ada penyakit tak?",soal Khalif yang agak pelik dengan sikap Mira.

Tak pernah-pernah perempuan ni meroyan macam ni. Ke aku yang dah buat dia gila? Hish! Apa yang kau merepek ni sengal?

Mira yang bagaikan baru tersedar terus mematikan senyumannya. "Thanks tau awak. Kalau tak disebabkan awak, memang lambat saya jumpa awak",kata Mira dengan terharu.

Kau baik jugak kan mamat beku? Kenapa kau tak pernah nak cakap yang baik-baik pada aku? Hei Mira! Kau jangan jadi gedik ehhh, dia just tolong kau keluar awal jer tau! Bukannya dia ni sapa-sapa pun dalam life kau! Cakap tak serupa bikin. Kau jugak yang cair tadi.

Khalif seperti malas melayan aku dan terus meninggalkan aku dan menuju ke kafeteria. "Ehh awak! Tunggu saya kejap!",jeritku perlahan dan mula melangkah seiringan dengan si dia.




































































Maaf typo 💦

My Sweet Mr. Dingin!Where stories live. Discover now