Lina ternampak kelibat Haris Airiel. Dari jauh, Haris Airiel berjalan dengan kalut untuk bertemu Lina. Lina hanya memerhati kelibat manusia yang banyak menyakitkan hatinya.
Haris berhenti di depan Lina. Yang jadi pelik, dia menjarakkan diri sehingga satu meter di hadapan seketul Harlina Iris. Dah kenapa kena jarak satu meter? Semalam bukan main pujuk aku sampai spam call 150 kali. Ceh, podah! Inilah lelaki, mula-mula je korang beria, last last, menghilang. At least dia datang jugak. Hmm.
"Ada apa kau datan-"
Belum sempat Lina menghabiskan ayatnya, Haris Airiel datang meluru ke arah Lina dan memeluk gadis itu.
Lina terpaku. Dia meronta-ronta untuk melepaskan pelukan mereka. Haram woi, suka-suka mak nenek dia nak peluk anak dara macam aku!
"Hei apa masalah kau? Kau tahu halal haram ke tak bongok? Lepas sekarang jugak sebelum aku lebamkan satu muka kau." Marah Lina.
Walaupun Harlina Iris tidak bertudung, bajunya tidak ketat dan masih menutup aurat. Dia juga tahu halal haram. Cuma kadang-kadang tu ada la tersentuh yang bukan mahram secara tidak sengaja. Kena faham, bila dah menceburi bidang rawatan atau doktor, memang banyak skinship bila perlu.
"Let me go Firasy. Jangan peluk aku. You're a guy and I'm a woman. Please jaga batas."
Pelukan semakin dieratkan. Terasa seperti lemas dan tidak selesa, akhirnya Harlina menumbuk perut Haris.
"LET ME GO. Kalau kau nak aku merajuk setahun dengan kau, teruskan apa yang kau buat sekarang."
Haris yang rasa terancam dengan ugutan keras Lina mula melonggarkan pelukan. Namun tidak dia lepaskan pelukan mereka.
Penat dengan sikap degil Haris, Lina kemudiannya memujuk Haris.
"Kau kenapa sebenarnya? Cuba kau caka-"
"No, I won't let you go. I need you."
"Firasy, ni tempat kerja aku la. Banyak orang dok tengok aksi pakwe makwe tak diiktiraf kita. Kau tak nampak ke? Let me go and kita bincang elok-elok. But not here. Let's go somewhere."
"No. I won't let you go."
Dah lima minit mereka berdua dalam keadaan begitu. Muka Lina terasa membahang dengan aksi yang tidak dirancang. Haris juga masih dengan keras kepalanya.
Masa semakin berlalu dengan pantas dan jam di dinding juga hampir menunjukkan waktu makan tengah hari.
"Erm Firasy, aku lapar. Jom la pergi cafe hujung sana. Kang aku pengsan, buat susah doktor kat sini pulak."
Diam dan sunyi. Haris tidak meluahkan seribu kata.
Orang yang lalu lalang masih melihat drama yang masih berlaku.
"Firasy?"
"Firasy? Kau..."
Dan akhirnya sekujur tubuh lelaki itu jatuh rebah ke dalam dakapan Harlina Iris sepenuhnya.
"Firasy! Ya Allah!" Risau dengan keadaan Haris, Lina menjerit ke arah nurse di kaunter berdekatan.
"Dila, panggil staff lelaki papah dia masuk bilik I sekarang!"
♪♪♪
HARLINA Iris masih menunggu lelaki yang masih terbaring di hadapannya untuk mencelikkan mata.
Setelah diperiksa, dia mendapati Haris Airiel mengalami demam panas. Suhu badannya sudah mencecah 38 darjah celcius.
Lina semakin risau dengan keadaan Haris. Sepatutnya mamat ni dah bangun. Tapi, apa pasal tak sedar-sedar lagi? Jangan prank aku sudah. Nanti ada jugak yang aku jadikan mayat hidup.
YOU ARE READING
My Sweet Mr. Dingin!
Romance(Sinopsis) Gara-gara dia terlanggar dengan seorang lelaki yang dingin di kafeteria, Mira perlu menanggung akibatnya! Nazrin Khalif pulak tu. Dengan sikap dingin dan mulut puakanya lagi... Setelah kejadian itu berlaku, jejaka itu selalu bertekak deng...