So hai korang! I'm back! 😌 First, author nk mintak maaf sbb author dh menghilangkan diri berbulan-bulan. Sorry sesangat 🙏. Bukan apa, author sibuk sgt mengalahkan CEO dlm drama ii melayu yer 👁️👄👁️. Hw author terlampau bersepah dan author ada kekangan masa yg sgt ii melampau. Tk lupa jugak, author ada training di siang hari 😭. Haih. Apa ii pun, thx sbb stay tuned 💖🙊. Author syg korang tau! 🥰
Argh. Sebelum author terlupa, chapter ni sedikit cringe. Author jgk nk mintak maaf sbb part ni agak annoying. Iyela, author pun kanak ii ribena aje. Mana reti nk bygkn part ii yg censored semua tu 😅. That's all from me 🌈.
"Abang..ooo..abang..." Haish. Dia pergi mana pulak? Memang tak pandai duduk diam betul suami aku ni. Aish, tak faham aku.
"Yer sayang. Kenapa?" Ok. Aku terkejut bila my wifey panggil aku macam tu. Dengan lemah gemalainya. Seram dhooo. Selalu nya kaum hawa ni, diorang memang camtu eh kalau nak something? Cer korang explain sikit. Hahaha.
Mira menjengukkan kepalanya dari dapur untuk mencari kelibat Khalif. Hairan jugak dengan mamat tu. Lagi orang panggil, lagi dia diam. Part paling geram, dia suka muncul tiba-tiba dan terpacak depan kita macam sekarang. Ternyata bila hidup sebumbung dengan mamat ni boleh buat aku heart attack. Huh.
"Yer sayang abang. Kenapa?" Bila orang dah terpacak depan mata, dia membisu pulak. Aku cepuk kang! Mujur bini. Haih.
"Erm abang, agak agaknya kan..macam mana la rupa anak-anak kita?" Soalan itu terpacul secara mengejut dari mulut Mira tanpa dia sedari.
"Uhuk uhuk! Hah? Apa benda sayang cakap ni?" Gila tak terkejut! Takde angin, takde ribut, boleh ditanya pulak soalan cepumas cenggini.
Khalif yang tercengang melayang-layangkan tangannya di hadapan wajah isteri tercinta. Dah tak betul ke bini aku?
"Ish apa abang ni. Main halau halau nyamuk pulak. Saya serius ni." Usai Mira kata begitu, Khalif mula menyandarkan badannya di peti sejuk. Tampak lebih relax dan menggoda.
"Sayang. Are you ok? Sayang sedar tak soalan apa yang awak tanya kat abang tadi? Sayang mengingau eh?" Saya sebagai lelaki, kena la tanya balik. Mana la nak tau kan bini aku tu mimpi ke apa ke.
Mira hanya menggelengkan kepalanya. Apa yang salahnya dengan soalan aku tadi. Rasanya betul aje. Soalan aku tak susah mana pun aku rasa.
Khalif yang senyum menggoda tadi mula memicit kepalanya perlahan. Tak cukup dengan tu, dia mengusap rambutnya berkali-kali. Nervous la dikatakan.
"Sayang nak yang jujur ke yang sedap hati secukup rasa?" (Eh memandai je author menambah ayat yer.)
"Apa abang ni. Of course saya nak yang jujur."
"Erm ok. Abang dapat rasakan yang anak-anak kita nanti mesti cute macam sayang. Kalau perempuan la. Kalau yang lelaki, mesti handsome and macho macam abang. Ha macam mana, puas hati tak dengan jawapan abang?" Sejujurnya jawapan yang Khalif berikan memang dari dasar hati. Siapa je yang taknak zuriat sendiri kan?
Mira mula tersenyum kecil. Mula la tu nak bayang muka anak-anak sendiri.
"Hei my sayang Khaylisa. Boleh abang tanya kenapa?"
"Kenapa apa?"
"Iyela dah awak tu tanya abang soalan cepumas macam tu dah kenapa? Sayang nak 'benda' tu ke? Teringin eh?" Betul la tu, tiba-tiba my wifey tanya benda tak masuk akal camtu kat aku. Gelabah + terkedu pun ada tadi. Hmm.
Mira mula blushing dan segera menundukkan pandangan. Tak berani nak melawan pandangan Khalif yang redup. Tergoda tu satu hal.
"Argh. Saya bukan apa abang. Saya rasa macam berdosa pulak menolak kehendak abang yang satu tu. Ehem. Abang faham-faham sendiri la. Saya rasa tak tenang sebab buat macam tu. Saya ada terfikir jugak, mesti abang rasa terkilan kan dengan perangai saya yang agak childish. Setiap kali abang nak, saya ketepikan kehendak abang. Serius saya pun tak tahu kenapa saya macam tu. Saya mintak maaf abang..."
YOU ARE READING
My Sweet Mr. Dingin!
Lãng mạn(Sinopsis) Gara-gara dia terlanggar dengan seorang lelaki yang dingin di kafeteria, Mira perlu menanggung akibatnya! Nazrin Khalif pulak tu. Dengan sikap dingin dan mulut puakanya lagi... Setelah kejadian itu berlaku, jejaka itu selalu bertekak deng...