So korang, this chapter author buat special sikit sbb chapter ni just ceritakan ttg haris airiel pada hri ini 😊😉. So apa ii pun, enjoy 🌈
"Lina! You ada mana? Datang rumah I sekarang! Just please!" Jerit Haris Airiel dihujung talian sambil mengcengkam kuat rambutnya di dalam bilik mandi.
Lina yang terkejut dengan jeritan Haris Airiel itu mula panik. Mana tak paniknya, tiba-tiba saja lelaki itu meraung kesakitan. Tak pernah-pernah dia meraung sekuat itu!
"Ok ok. Kau ada mana? Aku datang sekarang."
Lina segera bergegas ke rumah Haris. Jangan tanya la laju mana kereta wanita itu pecut laju. Macam tengah race formula one!
'Kau kenapa Haris? Jangan la buat aku takut. Kau buat aku tak tenang ni..' Gumam Lina seorang diri. Walaupun baru ditengking oleh Haris tempoh hari, dia tak terasa hati dengan semua itu. Dia tahu yang Haris akan jadi macam tu.
Sering marah-marah dan yang paling penting, panas baran. Mujur keadaan dirinya tak teruk macam pesakit-pesakitnya yang lain. Kalau tak, memang susah nak handle mamat tu!
Setelah beberapa puluh minit, Lina tiba di rumah Haris.
"Nak bagi salam ke tak ni? Ish apa kau merepek ni Harlina? Redah je la."
Seusai berkata begitu, dia dengan segera mencari kunci pendua rumah Haris. Tak menunggu lama, dia masuk ke dalam dengan lagak pembunuh bersiri. Ada apa pembunuh bersiri perempuan?
"Haris, mana kau?" Jerit Lina kuat. Adoi la, mana mamat tu pergi? Ahah! Aku tahu kat mana! Toilet!
"Haris! Kau bukak pintu ni! Kalau tak aku pecah masuk bilik kau!" Lina memang macam tu kalau nak paksa Haris keluar. Susah betul kerja jadi doktor ni yer?
Kreekk. Bunyi pintu bilik dibuka. Terpacul wajah Haris yang serabut.
"Kau? Kau buat apa kat sini perempuan!" Kata Haris yang tiba-tiba melenting.
Lina hanya menunjukkan riak selamba. Eleh, dia yang call aku. Boleh buat buat lupa pulak. Cis.
"Kau call aku tu pahal bongok? Mati mati aku ingat kau nak terjun bangunan ke apa! Huh!"
Apa? Kau ingat kau sorang je ke yang berani tengking-tengking? Eeiyy apa kelas la nak lari masuk bawah meja lagi lagi kalau kau orangnya!
"Hei perempuan! You better shut up your mouth before I end you life!" Begitu kesat bicara Haris.
Lina ternganga. Eh jap? Ni 'bukan' Haris tak? Aku yakin yang ni bukan dia!
"Oi, sekarang ni kau ikut turun bawah!" Balas Lina. Takde maknanya aku nak takut dengan manusia takde adab cenggini. Huh.
"Aku tak nak. Kau siapa nak bagi arahan kat aku?!" Makin teruk pulak kerenah Haris yang ni. Haih.
Lina yang diam seketika mula hilang sabar. Oh, kau cabar aku ke sekarang ni? Ok, let see who will win this battle.
"Kalau macam tu, terpaksalah."
Lina mula merentap tangan Haris yang sasa. Ditarik tangan itu dan dikilas kilas gaya pencuri dan polis. Tak cukup dengan itu, dia menyepak kuat kepala lutut Haris sehingga dia jatuh terduduk. Kau ingat aku naif ke Haris? Sorry to say la...
Haris yang rasa tangannya yang nak tercabut mula menjerit kesakitan.
"Hoi perempuan! Kau asal kilas tangan aku ni mangkuk! Sakit la bodoh!" Boleh tahan kuat jugak pompuan ni. Silap silap tangan aku bengkok nanti.
"So kau nak turun ke tak? Tawaran sekali aje." Ugut Lina. Inila dia, tiap tiap kali Haris jadi sewel, Lina pun tak kurang sewelnya.
"Ok ok fine. Now lepaskan aku. Dasar perempuan gila." Dan kemudiannya tangan Haris dibebaskan.
YOU ARE READING
My Sweet Mr. Dingin!
Romance(Sinopsis) Gara-gara dia terlanggar dengan seorang lelaki yang dingin di kafeteria, Mira perlu menanggung akibatnya! Nazrin Khalif pulak tu. Dengan sikap dingin dan mulut puakanya lagi... Setelah kejadian itu berlaku, jejaka itu selalu bertekak deng...