Korang mesti tertanya-tanyakan kalau aku ada balik bilik dorm kami kan? Jangan risau, aku awal-awal lagi dah inform dengan Lisa yang aku takkan balik sana dalam sehari dua.
Lisa pun ada bagitahu aku yang dia kena balik rumah sebab ada hal urgent katanya. Tak apa la, sekurang-kurangnya tak la risau sangat aku nak tinggalkan Lisa dengan housemate kami. Diorang pun selalu outing dengan student yang lain.
Azan isyak berkumandang dan mengisyaratkan agar umat Islam untuk menunaikan kewajipannya. Aku beredar ke bilikku untuk menunaikan solat isyak setelah selesai bersembang dengan abang long aku. Aku sedang berteleku di atas sejadah dan memohon doa kepada ilahi.
Setelah selesai solat, aku mencapai Iphoneku dan ternyata ada message dari Lisa dan nombor yang tidak aku kenali. Entah siapala yang ingin ganggu aku pada waktu ini. Namun, aku tetap membuka message itu dan melihat butir bicaranya.
Assalamualaikum. Ni aku mamat beku yang kau langgar tengah hari tadi. Kau ada mana ehh? Urusan aku belum selesai dengan kau. Aku nak kau jumpa aku esok jam 8.00 pagi di Khalif Cafe's. Kau jangan tak datang pulak.
~ Tengku Nazrin KhalifAku ingat stalker mana la yang message aku tadi. Pandai jugak yerr kau bagi salam? Ingatkan kau dah lupa budi pekerti kau? Dalam tak suka, aku tetap membalas message tersebut walaupun aku tengah 'berasap-rasap' tengok message ni.
Waalaikumusalam. Oh awak mamat sejuk beku. Saya ingat stalker mana la tadi. Btw, tak boleh ke kalau awak tukar time 8.00 pagi tu ke jam 12.00 tengah hari? Saya busy waktu tu. So pls tukar time. Other than that, saya dah tak busy ha.
~ Nur Amirah KhaylisaKenapa kau mesti set time pukul lapan pagi? Waktu tu dah la aku kena buat presentation dekat sir Rasyid. Dibuatnya nanti orang tua tu mengamuk sebab tak puas hati dengan assignment aku, mampus aku!
Anything. Asal kau datang sudah. Ni kau nak aku panggil kau apa lepas ni? Minah senget? Aku tak rasa yang kau suka dengan panggilan tu 😏.
~ Tengku Nazrin KhalifMinah senget kau panggil aku? Ternyata memang tak ada adab mamat sejuk beku ni! Whatever, janji dia dah setuju nak tukar time pun aku rasa bersyukur dah.
Ok fine. Saya datang esok. Tapi pls tukar nama panggilan boleh tak? Nama saya Nur Amirah Khaylisa. And pls jangan panggil saya dengan nama yang tak sepatutnya. Save nama Mira atau apa-apa jer awak suka. But pls jangan minah senget 🙄🙄.
~ Nur Amirah KhaylisaErmmm ok. Kau save nama aku Nazrin Khalif atau apa-apa jer. Aku bukan jenis kisah. Asal kau dengan aku tak lost contact sudah. Lepas habis jerr kau selesaikan paperwork aku, make sure kau jangan share no aku pada sapa-sapa even bff kau sendiri. Aku perlukan privasi.
~ Tengku Nazrin khalifBaik awak. Kalau awak dah takde apa-apa yang penting dari ni, boleh saya tidur? Mana la kita nak tahu kan, esok pagi saya terlajak tidur. K la wak, sweet dreams and goodnight. Assalamualaikum.
~ Nur Amirah KhaylisaKau pon. Waalaikumussalam. Goodnight and sleep tight.
~ Tengku Nazrin KhalifMaka dengan ini, berakhir la message aku dengan encik mamat beku. Entah-entah dia dah lena dibuai mimpi tak? Sebenarnya, aku saja jerr cakap yang aku nak tidur awal. Aku cakap macam tu sebab aku tengah rasa lapar dan tak nak diganggu oleh dia.
Aku pun baru teringat yang aku tak menjamah apa-apa langsung lepas balik rumah sejak tengah hari tadi. Perut aku pun berbunyi tanda minta diisi. Lepas aku makan, aku terus tertidur sebab dah lewat malam sebenarnya. (Korang jangan ikut perangai Mira ni tau!)
Maaf typo 💦
YOU ARE READING
My Sweet Mr. Dingin!
Romance(Sinopsis) Gara-gara dia terlanggar dengan seorang lelaki yang dingin di kafeteria, Mira perlu menanggung akibatnya! Nazrin Khalif pulak tu. Dengan sikap dingin dan mulut puakanya lagi... Setelah kejadian itu berlaku, jejaka itu selalu bertekak deng...