Bab 6 : 'Hutang' Face to Face

803 44 0
                                    

"Huwarghhhhhhhh......mengantuk gila. Tu la, makan la lagi tengah malam ditambah dengan tidur lewat malam",monolog aku sendiri.

Serius aku rasa malas gila nak attend kelas hari ni. Tapi bila terkenangkan muka sir Rasyid yang mendung, terus aku batalkan niat yang satu itu.

Tak nak arhhh aku kena denda buat assignment dia lagi. Exam pun dah selesai, cuma menghitung hari saja. Pukul 12.00 tengah hari pula nak jumpa dengan mamat beku tu. Tak boleh jadi ni....



♪♪♪


"WEI Lisa, nanti kau lunch dengan student lain tau, aku ada hal hari ni"kataku pada Lisa. Sejujurnya, aku tak nak jumpa pun dengan dia tu, malas aku nak hadap dia.

"Kau nak pergi mana Mira, tak best la kalau tak ada kau nanti", balas Lisa. Aku malas nak terangkan kat Lisa ni, nanti dia boleh demand pulak kalau aku story sekarang. "Nanti la aku explain kat kau" ,aku segera beredar dan Lisa juga seperti memahami situasi aku dan hanya membiarkan aku pergi.

Tibanya aku di Khalif Cafe's, aku tak membuang masa dan mencari orang yang aku harus temui untuk langsaikan 'hutang'.

"Cik,boleh saya tanya di mana meja saya? Saya ada buat appointment dengan encik Nazrin Khalif",aku bertanya di kaunter cafe tersebut.


Pekerja tu nampak amat terkejut sebaik saja aku menyebut nama mamat beku tu. Aku buat tak endah dan menunggu jawapan pekerja tadi. "Ohhh, encik Nazrin Khalif ada dalam VVIP room",katanya. Aku mengucapkan terima kasih dan memberikan senyuman semanis mungkin dan melangkah pergi ke tempat yang disebut oleh pekerja tadi.

Tibanya aku disitu, mamat beku itu melambai ke arah ku. Tak semena-semena dia pandang aku dengan pandangan yang tajam. Aku hanya menunjukkan riak muka bersahaja.

"Oi, asal kau lambat? Lama tau aku tunggu kau."
~ Tengku Nazrin Khalif

"Sorry,traffic jam tadi. Saya betul-betul tak sengaja."
~ Nur Amirah Khaylisa

Sumpah aku tak tipu! Memang traffic jam tadi. Ye la, sekarang kan lunch hour. Mesti ramai jerr yang keluar lunch waktu-waktu macam ni.

"Reason accepted. Lepas ni kalau kau lambat lagi,siap kau."
~ Tengku Nazrin Khalif

Apa dia ingat aku ni kaki kencing orang ke? Kalau aku tipu dia sekalipun, apa yang aku dapat?

"So, apahal awak nak jumpa saya encik Nazrin Khalif?"
~ Nur Amirah Khaylisa

"Selesaikan 'hutang' kau and aku tak akan ganggu kau lagi lepas ni. So,is that clear cik Khaylisa?"
~ Tengku Nazrin Khalif

Aku hanya mengangguk dan membincangkan tentang 'hutang' aku dengan encik mamat beku tu. Kalau aku bantah kang, aku yang merana kejap lagi.

Gila complicated cakap dengan dia ni!Dia ni ada apa masalah entah? Macam ada penyakit DID pulak aku tengok. (Dissociative Identity Disoder, atau dipanggil masalah personaliti.)

Sakit la jugak hati aku hari ni sebab bertekak seharian dengan dia. Macam hakim dengan lawyer dah. Aku mengalah jugak akhirnya. Finally kami selesai berbincang dan membuat keputusan untuk menuju ke destinasi masing-masing.













































Maaf typo 💦

My Sweet Mr. Dingin!Where stories live. Discover now