"So Lisa,kau nak tanya apa daripada aku waktu lunch semalam?",aku rasa aku mungkin dah tak payah nak tutup rahsia aku yang satu tu.
Lisa hanya pandang aku dengan terkebil-kebil sebelum mula memahami maksud soalan yang aku berikan.
"Oh, aku sebenarnya nak tunjuk kat kau pasal video ni.....ta....tapi kau jangan marah eh?",kata Lisa dengan gugupnya.
Lisa pun bukannya baru kenal minah depannya itu. Kang tak pasal-pasai phone dia jadi mangsa keadaan.
"Hah,apadia?",aku memulangkan kembali soalan kepada Lisa. "So kau dah ready la ni?",tanya Lisa sekali lagi.
Eh! Dah kenapa dengan minah ni hari ni? Lepas sehari tak jumpa aku dia dah jadi parkinson pulak. Lisa seterusnya memberikan phone nya kepada Mira selepas dia berasa yakin terhadap rakannya itu.
"Macam mana kau boleh dapat video ni Lisa? Aku rasa tak ada sorang pun yang rakam time aku bergaduh dengan dia tu."
~ Nur Amirah Khaylisa"Sebelum aku tanya kau,kau kenal tak mamat tu Mira? Aku tak rasa yang kau kenal dia."
~ Qaisara Alisa"Kenapa dengan mamat tu? Aku tengok dia ok je. Lagipun aku rasa tak penting pun kalau aku kenal dia sekalipun."
~ Nur Amirah Khaylisa"Kau dalam masalah sekarang kau tau tak Mira?! Lelaki yang kau langgar tu...."
~ Qaisara Alisa"Apa?"
~Nur Amirah Khaylisa"Lelaki yang kau langgar tu la lelaki yang sama aku nak cerita kat kau. Tapi masa tu kau takde interest nak dengar. Semua orang tergila-gila kan dia kau tau tak? Aku risau la jugak sebab takut fans-fans dia datang serang kau."
~ Qaisara Alisa"La.....aku ingatkan apa la tadi. Kau ni Lisa, aku ok jer la waktu kau tak ada. Cuma aku rasa bosan sikit. Mamat sejuk beku tu bukannya teruk sangat pun bagi aku. Chill la wei. Masa aku terlanggar dia tu bukan salah aku tau! Dia yang cuai."
~ Nur Amirah KhaylisaAku ingatkan dah kenapa la si Lisa ni tanya banyak soalan dekat aku hari ni. Mungkin sebab dia risau kot kalau aku tak dapat handle masalah sekecil kuman tu. Sekecil kuman kau kata?
Semalam bukan main lagi yerr kau bertekak dengan mamat sejuk beku tu dekat kafe. Pirahhhhhh! Nak jugak la aku hentak kepala dia dekat meja kafe masa tu. Mujur aku masih waras.
Sabar saja la duhai hati.....♪♪♪
"ABANG long aku tengah buat apa sekarang yerr?" ,gumam aku sendirian. Aku betul-betul tak sangka yang dia bakal berkahwin dengan suri hatinya.
Aku musykil juga siapa pengantin perempuannya. Ummi, walid, kak Aira, abang Fattah dan Fateh hanya tersenyum simpul bila aku tanya siapa bakal kakak ipar aku.
Seolah-olah diorang semua macam nak kena kan aku pun ada. Aku pernah jugak la terfikir yang diorang semua ni bukan rancang nak kahwin kan abang Rayyan. Nak cakap aku, mustahil.
Kak Aira kan still bujang lagi. Kenapa pulak aku yang kena tamatkan zaman bujang aku sedangkan kak Aira masih ada? Buat sakit kepala aku jer tau sebab fikir pasal benda ni. Bukannya dapat jawapan pun. Otak aku makin tepu ada la! Tak apa, one day aku akan tahu jugak siapa bakal kakak ipar aku.
Maaf typo 💦
YOU ARE READING
My Sweet Mr. Dingin!
Romance(Sinopsis) Gara-gara dia terlanggar dengan seorang lelaki yang dingin di kafeteria, Mira perlu menanggung akibatnya! Nazrin Khalif pulak tu. Dengan sikap dingin dan mulut puakanya lagi... Setelah kejadian itu berlaku, jejaka itu selalu bertekak deng...