Sebelum author terlupa😊, bhgn spoiler ini hanya menceritakan tentang kisah Fattah dan Erina.🥰Oh tk lupa jgk, kak Yaya pun ada! Cumanya, dia hanya jadi tukang matchmaker aje tau. 😜
"Erina mana staff staff yang lain?", soal Fattah yang kelam kabut. Ni kalau aku tak attend kenduri adik, gerenti dia merajuk setahun! Aduh. Ni semua salah kau Fattah.
"Mr. Fattah? Kenapa ni? You ok ke tak ni?". 'La, dah kenapa dengan big boss aku yang kacak bergaya ni?' Gumam Erina di dalam hati.
"I can't explain now! Just find Suraya and the architect team." Oh buah hati pengarang jantung, janganla kau tanya sekarang. Sejujurnya aku kena cepat ni!
"Oh mak kau!" Uhuk. Terkejut anak dara orang dengan jerkahan 'lembut' aku. Oh no. Damn! Aku terlupa sudah perwatakan ku. Ades.
Ha, datang pun korang. Dari jauh, kelihatan staff staff yang lain sudah keluar dari perut lif. Baru balik dari lunch ke tu?
"Boss nak bawak kitaorang pergi mana? I have a lot work to do la." Erina seakan-akan merajuk dengan jerkahan aku tadi. Gigit jari je la aku nanti. Zrass zrass.
"I'm sorry, saya nak bawak korang pergi satu event. Just biarkan kerja korang yang bertimbun. Saya takkan marah korang. Just please follow me. I have no time to explain."
Itula aku. Kalau gelabah, habis ber speaking speaking pulak. Haih.
"And sebelum saya lupa, team yang gegirl, korang naik dengan saya. Team boboy, korang drive sendiri. Saya dah sent location kat Zarif. Sekian terima kasih."
Fattah yang macam terkejar-kejar masa mula menarik tangan Erina. Genggaman yang sangat erat itu tidak dapat Erina leraikan.
Suraya yang terkebil-kebil segera mengekori Fattah dan Erina. Cis, kalau nak berdating pun, jangan la tinggalkan aku terkontang-kanting kat sini! Heh.
♪♪♪
"AWWW! Sakit lah boss!" Rungutan Erina menghentikan langkah Fattah yang laju bagaikan atlet pecut.
"Awak ok? Maafkan saya.." Rasa bersalah la pulak. Hmm.
Tu la kau Fattah, kau punya nak cepat sampai tak ingat apa. Maafkan aku Maisarah Erina.
Fattah mencapai tangan Erina. Tangan yang putih mulus itu sudah memerah dengan genggamannya.
'Fuh, merah dia lain maciam.' Monolog Fattah sendirian. Nak buat apa yerr? Aku yang tengok pun terasa sakit jugak ni.
"Sorry my love. Just get in the car with Suraya. Nanti saya rawat tangan awak."
Erina tersentak dengan gelaran itu. My love? Kenapa boss panggil aku macam tu? Tak pernah-pernah dia cakap sebegini rupa. Spesies buaya darat ke apa boss aku tu?
"Erm, ok." Erina segera melarikan diri ke dalam kereta. Malu woooo! Boss aku tu dah sewel agaknya? Takkan la dia penat bekerja sampai sewel camtu? Tak pun, aku yang berangan kot? Hish, sudah la, takde kerjanya aku nak terpacak kat tengah-tengah tempat parking ni. Panas lit lit wui.
Kak Yaya pun dah masuk dalam kereta. Cepat aje kerjanya. Aku ingat dia ada kat belakang aku. Sudahnya, hanya aku jerr yang terpacak tengah-tengah panas tu. Ehem.
"Ehem." Deheman sedikit kuat oleh Kak Yaya mematikan lamunanku.
"Hah kak Yaya, you sakit tekak ke?" Perliku. Tiba-tiba jerr la yang ni pun. Tiberrr.
"Apa? Rina ingat akak tak tengok ke drama korang tu hah? Akak malas nak kacau daun aje." Hah amik kau! Apa, ingat aku tak nampak ke? Heh, ini Suraya la!
YOU ARE READING
My Sweet Mr. Dingin!
Romansa(Sinopsis) Gara-gara dia terlanggar dengan seorang lelaki yang dingin di kafeteria, Mira perlu menanggung akibatnya! Nazrin Khalif pulak tu. Dengan sikap dingin dan mulut puakanya lagi... Setelah kejadian itu berlaku, jejaka itu selalu bertekak deng...