Part 38 ⚓

80 8 5
                                    

Selesai sahaja sesi latihan, Adler dan anggota pasukannya pun berehat seketika dan bersedia untuk pertempuran pada malam ini.Dalam empat jam lagi sebelum jam menunjukkan pukul sembilan malam, Adler dan rakannya yang lain masuk ke dalam bilik khas yang mana segala bahan api ditempatkan.Di situ, dia dapat memeriksa segala kelengkapan untuk bertugas dengan lebih awal lagi dan memastikan semuanya lengkap untuk digunakan semasa misi nanti.

Mereka pun tiba di lokasi yang mana sudah pun ditarget lebih awal lagi.Sebagai ketua pasukan, Adler terlebih dahulu menaikkan tiga jarinya kemudian satu persatu jarinya diturunkan dan sebaik sajah jari yang terakhir diturunkan, mereka terus menyerbu ke dalam gudang tersebut.Beberapa das tembakan dilepaskan tepat mengenai dahi dua orang lelaki yang sedang menjaga pintu utama gudang itu.

Headshot!

Kekecohan tersebut telah menyebabkan sekumpulan lelaki yang berada di tingkat atas terus melepaskan tembakan tanpa henti ke arah mereka.Adler dan rakan sepasukannya yang lain segera mencari tempat yang agak terlindung.Bunyi senjata masih kedengaran dari tingkat atas.Hal ini menyebabkan, mereka sukar untuk bergerak ke hadapan.Adler sempat mengerling ke arah jam tangannya yang mana sudah pun menunjukkan tepat pukul sepuluh malam.Tanpa berlengah lagi, Adler segera menyuruh Scott untuk membuang bom ke tempat arah musuh.Hal ini, ia dapat menyukarkan pandangan musuh.

"Leo you go with me let the others cover us" arah Adler lalu mereka bergerak ke hadapan.Rakan Adler yang sudah pun faham dengan arahan dari Adler, mereka hanya tetap berada di kedudukan belakang sambil menghalakan senjata api ke arah hadapan.

Setelah beberapa orang lelaki itu sudah tumpas barulah mereka bergerak ke hadapan.Kawasan gedung itu menjadi sunyi.Adler segera bertindak apabila dia terdengar bunyi tapak kasut dari arah belakang mereka.Adler menaikkan tangannya tanda mereka perlu berhenti dari terus bergerak.Dia memandang sekeliling gedung yang besar itu.Ini bermakna musuh mungkin bersembunyi atau masih berada di kedudukan masing-masing.

"Team please be alert!  Musuh masih ada di sekeliling kita" ujar Adler sekali lagi dia mengingatkan mereka agar sentiasa berhati-hati dengan serangan hendap dari musuh.

Weston segera memanjat tangga untuk sampai di tempat perlindungan yang mana terdapat seorang lelaki yang bertopeng sedang berkawal.Dia menapak perlahan-lahan lalu pisau ramboo dikeluarkan.Tangannya pantas membaling ke arah musuh.Pisau tersebut tepat mengenai kepala tora.Tumpas juga.

Weston membaringkan tubuhnya di lantai.Sniper riffles dihalakan ke arah gudang yang mana tidak jauh dari kedudukannya sekarang.Dia segera memeriksa kawasan gudang itu melalui teropong pada senjata api tersebut.Jelas kelihatan beberapa orang musuh sedang bersembunyi di belakang mereka yang mana mereka sudah pun menghalakan senjata ke arah mereka.

"Be careful team! Enemy are at the back.Let me complete this!" Kata Weston melalui earpiece yang ada di telinganya.Dia terus melepaskan tembakan ke arah musuh terlebih dahulu.Kedengaran bunyi kereta yang datang di gudang itu, Weston segera memberitahu rakan pasukannya.

"Team! Keluar dari gudang! Jalan dari arah belakang.There's a car going there" arah Weston.Dia pula bersembunyi di situ sambil melihat beberapa orang lelaki yang keluar dari perut kereta dengan ditemani pengawal.Masing-masing berpakaian kot berwarna hitam.

Adler pula terus memerhati gerak-geri mereka.Lelaki yang memiliki tubuh tegap itu menuju ke arah gudang.Seorang konco-konconya meluru ke arahnya.

"Tuan tadi..baru..sa.." Lelaki itu terus memintas kata-katanya lalu segera kaca mata hitamnya dibuka.Tidak disangka-sangka lelaki itu ialah Luca.Masing-masing terdiam apabila melihat gerangan wajah itu.

Seraya Luca menembak lelaki itu tanpa menunggu dia habis bercakap.Lelaki tersebut rebah di lantai dengan darah yang sudah pun berlumuran.

"Orang macam kau ni patut mati pun.Dahlah tiada guna, menyusahkan aku lagi.So korang buat apa yang patut" ucap Luca kepada konco-konconya.Mereka hanya mengangguk kepala tanda faham.Dia pun berlalu dari situ.

"Ad apa yang harus kita buat.Kita kena bertindak lebih awal" kata Evan.Melihat kejadian sebentar tadi, mereka sangat terkesan dengan peristiwa itu.

"Kita kena buat plan something dan jangan sampai Luca tahu.Apa kata kalau kamu bertiga periksa ruang di sebelah kiri.Saya dengan Leo bergerak ke arah kanan.Nanti kita jumpa di tempat permulaan tadi.Faham? " ujar Adler.

"Yes, sir" balas mereka serentak.Mereka pun berpisah menuju ke arah lain.

Luca melihat satu persatu wajah konco-konconya dengan wajah yang bengis.Tangannya digempal lalu wajah seorang daripada mereka ditumbuk.

"Maafkan saya tuan.Kami sudah cuba untuk mempertahankan tapi tak dapat.Mereka lebih pandai.Maafkan kami tuan"

Luca tersengih.Dia mula terbayang-bayang wajah Natalie lalu dia ketawa terbahak-bahak.Luca sudah pun mendapat satu idea baru.Nampaknya Natalie mula menjadi mangsa yang seterusnya oleh Luca.

"Kalau macamtu saya nak korang culik perempuan ini.Saya bagi tempoh dua hari kalau ini pun tak dapat juga.Bersedialah! " kata Luca sambil itu wajah Natalie ditayangkan.

"Asal kau nak culik dia? Kau buat apa dekat perempuan tu? " Tanya Shawn yang mana dia paling rapat dengan Luca tanpa rasa takut pun.

"Adalah kau ni pun tak faham.Aku nak jadikan dia isteri aku.Aku nak khawin dengan dia sebab tu dah lama aku kenal dengan dia" jawab Luca lalu dia membaringkan tubuhnya di sofa sambil menatap wajah Natalie.


So guyssss jangan lupa vote tau 🙈😚

Mr Navy, My Husband (ON GOING)Where stories live. Discover now