"Order please" kata Adler kepada pelayan yang berkacukan orang putih itu.
"Yes sir what do you want to order?"
"Rice cake, baked salmon, honeydew and two juice manggo.That's only"
"Please sit down at there sir" kata pelayan itu lalu melemparkan senyuman.
"Alright"
Perut Natalie dari tadi berbunyi.Dia memegang perutnya yang sudah berulang kali berbunyi.
"Aduh laparlah.Aku betul betul menyusahkan diri sendiri" bebel Natalie.
Natalie ingin meminta pertolongan dari Megan tetapi telefonnya berada di dalam biliknya.Dia mengeluh.Dia berharap agar ada orang yang membantunya.
Pintu dikuak lalu Adler muncul di ruang bilik rawatan itu sambil membawa dua plastik yang berisi makanan dan minuman.
"Kaki awak tu macamana dah sembuh keh? " tanya Adler.
"Sikit jeh" jawab Natalie ringkas.
Adler mendekati Natalie lalu diangkat tubuh Natalie.
"Eips apa awak buat ni lepaslah bodoh !!" jerit Natalie yang sudah pun ketakutan.Bahu Adler sempat dipukulnya tetapi Adler membiarkan sahaja.
Tubuh Natalie diletak di kerusi.Adler meletakkan dua plastik yang berisi makanan itu di hadapan Natalie.
"Awak tahu tak bila awak jerit sakitlah telinga aku.Aku takde keinginan nak buat something dekat awak pun aku bantu jeh sebab kaki awak tu"
"Aku minta maaf aku janji tak teriak lagi.Thank you for helping me" ucap Natalie lalu dia mula menjamu selera.
Adler hanya memerhati geligat Natalie.Perempuan ni bila makan comel sangat.Natalie langsung tidak menyedari yang Adler dari tadi asyik menatap wajah Natalie yang mulus itu.
"I'm done eating" ujar Natalie lalu dia memandang ke arah wajah Adler.Tanpa disedari mata mereka bertembung antara satu sama lain.
Adler yang baru menyedari terus tersenyum ke arah Natalie."Kalau dah siap meh aku tolong" lalu diangkat tubuh Natalie menuju ke katil semula.
"Once again thank you Adler" ucap Natalie sekali lagi.
"You welcome.So aku nak gerak dulu.Bye"
"Wait.Kaki aku dah sembuh ni aku nak keluar sekarang juga aku tak mahu berseorangan lah disini aku bosan" kata Natalie dengan wajah yang kecewa.
Langkah Adler terhenti lalu dia memusingkan badannya ke hadapan.
"Nanti aku bagitahu kat doktor yang rawat awak tadi tu lepastu awak boleh keluar dah" balas Adler.
Sebenarnya dia berasa simpati melihat Natalie yang berseorangan di situ tetapi dia tidak mahu mengambil masa yang lama disebabkan dia mempunyai banyak perkara yang harus diuruskan lagi.Natalie hanya membalas dengan senyuman.Dia amat bersyukur kerana Adler sentiasa membantunya.
Keesokkan paginya, mereka pun sudah berkumpul di tempat seperti biasa.Beberapa orang instructor yang lain sudah pun ada di situ termasuk Adler.
"Hari ini kita akan melakukan rawatan pemulihan pernafasan kepada mangsa yang lemas atau lebih dikenali sebagai resusitasi kardiopulmonari (CPR).Kita bukan sahaja belajar tentang teknik cara menyelam tetapi asas ini juga amat penting harus diketahui setiap penyelam.CPR merupakan kombinasi teknik pernafasan bantuan mulut ke mulut dan juga tekanan dada" terang Adler.
"Tapi jangan pula korang ambil kesempatan nak kiss orang tu" ujar instructor Thomas sambil tersenyum.
Semua yang berada di situ ketawa mendengar kata kata instructor Thomas.Setelah selesai memberikan taklimat berkaitan CPR mereka pun melihat instructor Adler bagaimana cara untuk melakukannya.Dia menggunakan patung orang itu sebagai contoh manakala instructor Thomas pula memberikan arahan.
"First step kamu kena bukakan saluran pernafasan dengan mendongakan kepala mangsa.Selepas itu ambil nafas panjang, picit hidung mangsa dengan jari anda dan rapatkan bibir anda ke bibir mangsa.
Semasa Adler merapatkan bibirnya ke bibir patung orang itu semua perempuan menjerit melihat tindakan Adler yang amat mencairkan hati para gadis di situ.
"Omaigad hotnya instructor ni" bisik hati Luna.
"Berhenti menjerit ini bukan babak kissing tapi kamu kena perhatikan betul betul sebab ini amat penting" marah instructor Declan yang amat dikenali dengan sikap tegasnya itu.
"Ni baru jeh patung orang belum tahu kalau real mungkin dah menjerit macam orang gila kot"getus hati Natalie.
Tanpa membuang masa lagi instructor Thomas pun meneruskan arahannya.
"Dengan melihat selari ke arah dada mangsa hembuskan udara ke paru paru mangsa.Anda boleh melihat dada mangsa naik ke takat maksimum.
Langkah yang terakhir adalah alihkan mulut anda daripada mangsa dan hembuskan baki udara yang tinggal.Lihat dada mangsa turun lalu ambil nafas semula dan ulangi langkah 2 dan 3.Periksa denyutan nadi untuk memastikan jantung kembali normal.Jika belum normal ulang beberapa langkah 2 dan 3.So setakat ni apa yang telah saya cakap tadi dapat tangkap?" ujar instructor Thomas."Dapat" jawab mereka serentak.
"Kalau macam tu baguslah.Sekarang semua boleh bersurai" kata instructor Thomas.
Natalie yang baru sahaja melangkah pergi dari situ tiba-tiba namanya dipanggil dari arah belakang.Siapa lagi kalau bukan instructor Adler.
"Yes ada apa? "
"Aku nak tanya ni" kata Adler lalu dia perlahan-lahan mendekati Natalie.
Jantung Natalie berdegup laju melihat wajah Adler yang semakin mendekati wajahnya."Let's do this CPR together.Nak tak?" kata Adler dengan suara yang amat menggoda sambil itu juga dia tersenyum nakal.
Natalie sungguh terkejut dengan kata-kata Adler.
"No, tak boleh" Natalie menggeleng kepalanya.
"Oklah aku tak paksa so kaki awak tu dah sembuh keh? "
"Dah btw thank you sebab ambil berat tentang saya"
"Aku ambil berat tentang awak pun sebab kau segalanya milik aku" kata Adler dengan suara yang serius.Bukan sahaja serius tapi menakutkan.
"Stop saya taknak dengar ayat ni dahlah saya nak gerak dulu.Lagipun awak instructor saya sahaja" ujar Natalie lalu dia pergi dari situ.Natalie berusaha untuk mengelak daripada bertembung dengan instructor barunya itu.
"Aku ni pun terburu-buru nak cintakan dia.Mesti dia tak percaya yang aku suka dia.Takpelah aku slow dahulu sampai dia jatuh cinta dengan aku"Adler tersenyum lalu dia pun pergi dari situ.
Chill! 😂
YOU ARE READING
Mr Navy, My Husband (ON GOING)
RomantikBagi Natalie dalam dunia yang menakjubkan dan menenangkan adalah di bawah laut kerana di bawah laut tiada bunyi kenderaan atau kilang yang bising yang hanya kedengaran hanyalah bunyi gelombang-gelombang buih yang mengasyikkan. Dia lebih banyak mengh...